• RickardAndersson76

WoW + Första barnet = ?

Hejsan alla,

Först vill jag säga hej till er :)

Jag undrar lite om det är någon som har erfarenheter av WoW raidande + nyfött barn. Själv raidar jag 2-3 dagar / vecka i ett semi casualt guild.

Många i guildet har barn (dock är barnen lite äldre) men att blir lite AFK för att barnet behöver skötas om är helt ok.

Dock funderar jag på om det ens är möjligt att sitta framför datorn under en hel raid.

Jag lär märka hur det kommer att gå men input är aldrig fel :)

Ha det!

Mvh
    Rickard

• Svar på tråden WoW + Första barnet = ?
  • VanDerToffel

Jag brukade hålla på med EverQuest men gav upp det i och med att jag blev pappa. Barnen är bara små en kort tid och eftersom jag inte kunde hålla på med det "ordentligt" så slutade jag helt. Det kommer att finnas motsvarande spel om jag tar upp det igen i nåt skede (ännu bättre, tekniken går framåt).

Nuförtiden spelar jag ibland lite skjutspel eller liknande online som man kan hoppa in och ut för en bana eller två. Trodde jag skulle sakna EQ men så blev det inte egentligen - det blev så stora ändringar att det räknas bara till "förra livet"

• Acidflash

Jag spelade WoW före mitt första ban kom, men det var bara lägga ner, finns ingen tid. Och att raida kan man fet glömma.
    Ungen är viktigare än att spela, det kan man göra när den har några år på nacken =)

Säger som VanDerToffel, FPS får det bli då man kan snabbt sluta om man nu skulle få lite tid att köra =)

• RickardAndersson76

Ser ut som jag trodde då :)

Jag kommer helt klart hellre att spendera tid med barnet än att sitta framför datorn!

• Nordie
    RickardAndersson76 skrev 2009-09-02 15:38:14 följande:
    Hejsan alla,Först vill jag säga hej till er :) Jag undrar lite om det är någon som har erfarenheter av WoW raidande + nyfött barn. Själv raidar jag 2-3 dagar / vecka i ett semi casualt guild.Många i guildet har barn (dock är barnen lite äldre) men att blir lite AFK för att barnet behöver skötas om är helt ok. Dock funderar jag på om det ens är möjligt att sitta framför datorn under en hel raid. Jag lär märka hur det kommer att gå men input är aldrig fel :)Ha det!MvhRickard
    Den tiden är förbi, eller i alla fall om man vill vara med.. Dock kan man som jag sitta och betala det förbannade abonnemanget i flera år för att man inte vill förlora sin karaktär... och fortsätta senare.. ;P
  • Schnitzel

Jag spelar ca halvtimmen en gång i veckan :) Fifa, en eller två matcher på sin höjd.

• Gnagarn

-> TS beror på många saker

Hur ni delar upp sysslorna hemma tex. Ta hand om barnet så mycket som möjligt för övrigt och ge din kvinna lite quality time så kanske hon "betalar tillbaka" med att låta dig raida 1-2 gånger i veckan. Läggs raiderna på kvällstid/nattetid kanske barnet sover så då går det lättare.

Hur det funkar beror på mycket som är speciellt för ust era liv och ert förhållande.

Själv raidade jag inte alls första tiden utan fokuserade på levling och honor som går att drppa ur på ett annant sätt än att låta en hel raidgrupp vänta på att du ska fixa väling eller byta blöja etc etc.

Lycka till hur som helst!

• Corex

TS: Om ni fortfarande är tillsammans mamma+pappa så måste båda få tid till sina intressen, jag kört i stenhårda guilder i WoW när min första pojk kom (har tillomed ett pinsamt foto där jag har honom framför tangentbordet där jag sitter o surfar med filt o allt, va princip en spädsäng på skrivbordet).. Idag har jag slutat spela WoW (2år senare) föll tillbaka och aktiverade mitt acc förra månaden men spelade inte mer än 12 timmar eller nåt sen försvann suget igen... Man växer ifrån det helt enkelt men de tar ett tag. Tar lite längre tid för pappor och känna sig som riktiga papper som jag gör idag (va inte ens i närhete för 1år sen) och mina intressen och prioriteringar har helt naturligt ändrats utan att jag känt de jobbigt en ända gång. Visst jag spelar fortfarande mycket (och andra spel, tänk, de finns faktiskt andra roliga spel ;P) men inget schema lagt och jag tror detta beror på att båda hjälps åt.

• Str4nger

TS: Jag har förlorat min flickvän pga att jag spelade för mycket wow. Vi har en son på 2år och hon är gravid i 15e veckan. Hon har tappat alla känslor för mig nu och har gjort slut. Nu när jag slutat inser jag vilken idiot jag har varit och hur mycket tid jag slösat upp på egentligen ingenting. Så jag säger spola wow!

Om du absolut måste fortsätta spela sätt upp ett schema tillsammans med din respektive så ni är överens om tid och dagar och se till att respektive förstår innan att du kommer verkligen vara fast vid datorn under dom timmar ni raidar.

• Pappa fluff

Klart du kan spela wow , jag gör det själv och raidar lite nu och då. Saken är att det får hända mer när han sover eller att ni tar varannan nattning (eller så att det blir jämt antal / veckan) Dock skulle mitt råd vara att dom dagar du inte raidar ägnar du mycket åt quality time med son / flickvän samt att om du är hemma på dagen gör vardagssysslor och håller dej till familjelivet eller iallefall mycket lite dator spelade. Jag är inte så bra på det sistnämnda men har en förstående flickvän :P

Men som start kan du prata med din flickvän och se om ni kan hitta ett sätt att komma runt problemet och komma överens

• Svinkall

Både jag och min flickvän spelade wow innan vår dotter föddes.
    Vi kunde även raida tillsammans när hon var liten innan hon lärde sig att krypa ;)
    Hon sov väldigt mycket och då passade vi på att spela. Det var inga problem alls.

Nu däremot är det mindre tid framför datorn men vi spelar fortfarande men nu har vi bara ett konto igång då vi inte kan spela samtidigt direkt längre. Kvällarna går iofs fortfarande men vi har bestämt oss för att det räcker med ett konto.. det blir ju billigast så ;)

Svar på tråden WoW + Första barnet = ?