Hejsan alla,
Nu kan jag säga hur jag och familjen har lagt upp det. (vår dotter är 5 månader nu)
Personligen tycker jag det är viktigt med egentid, Det är underbart att spendera tid med barnet och flickvännen men ibland behöver man ha lite tid till sig själv som sagt.
Jag spelar lite löst efter dottern och flickvännen har lagt sig, Jag har även 1-2 kvällar / vecka så jag kan köra lite raids (beroende på hur veckan ser ut).
Detta är inget man får bara hur som helst utan jag får ta vår dotter 1-2 dagar i veckan då min flickvän vill ha egentid (tränna, fika med kompisar, läsa en bok etc)
Detta fungerar väldigt bra för oss, Med andra ord så kanske det inte fungerar lika bra för andra. Det som gör att det fungerar är att vår dotter har sovigt hela nätter sen hon var 9 veckor och hon äter väldigt bra när hon är vaken (även väldigt glad och nöjd när hon är vaken)
Om hon inte hade sovigt bra och/eller ätigt bra så hade det tagit mer tid vilket hade resulterat i att egentid (bla spelandet) hade blivigt påverkat.
Det finns inget rätt eller fel när det kommer till egentid förutom att familjen förtjänar all tid och hjälp som behövs.
Familjen > allt annat
Ett tips är att hålla en konstant diskussion mellan partners så att man får säga vad man tycker och hur man känner. Detta så att man kan hjälpas åt när det behövs.
Mvh
Rickard