• RickardAndersson76

WoW + Första barnet = ?

Hejsan alla,

Först vill jag säga hej till er :)

Jag undrar lite om det är någon som har erfarenheter av WoW raidande + nyfött barn. Själv raidar jag 2-3 dagar / vecka i ett semi casualt guild.

Många i guildet har barn (dock är barnen lite äldre) men att blir lite AFK för att barnet behöver skötas om är helt ok.

Dock funderar jag på om det ens är möjligt att sitta framför datorn under en hel raid.

Jag lär märka hur det kommer att gå men input är aldrig fel :)

Ha det!

Mvh
    Rickard

• Svar på tråden WoW + Första barnet = ?
  • Peter Griffin

Man kan ju inte prioritera ett spel framför ett barn. Skippa WoW helt och njut av barnet i stället.

• Str4nger

Peter Griffin skrev 2009-10-11 14:34:25 följande:

Man kan ju inte prioritera ett spel framför ett barn. Skippa WoW helt och njut av barnet i stället.
    Håller med :) Och njut av varandra!
  • Conphantus

Oavsett om det handlar om spelande eller andra intressen, så tycker jag det är viktigt att man skaffar sig rutiner i den nya tillvaron som gagnar bådas möjlighet till egentid. Jag och min partner gör som så att fram till dess att barnet är nattat och disken är undanplockad, så förväntas vi båda göra vårt bästa för att ta hand om hushåll och barn. Därefter är vi noga med att spendera tid med varandra (sex, gemensamma aktiviteter, osv) innan vi mot slutet av kvällen har ett par timmar att göra precis vad vi vill med. Kanske låter lite stelt, men det öppnar upp för att ingen ska bli besviken. För mig personligen innebär det att jag vet att jag kommer att ha tid till att spela dragon age när det släpps, utan att det riskerar att gå ut över vare sig partner eller barn.

• MrAlpha

hur många kan egentligen spela lagom wow eller andra onlinespel ?

Att försöka kombinera onlniespel och barn är inget skönt för den mentala hälsan. Bara stress ...

• Str4nger
    MrAlpha skrev 2009-10-15 08:30:12 följande:
    hur många kan egentligen spela lagom wow eller andra onlinespel ?Att försöka kombinera onlniespel och barn är inget skönt för den mentala hälsan. Bara stress ...
    Jag klarar inte av det. Sakta men säkert spelar jag mer och mer. Blir hela tiden mer stressad över allt jag måste göra i spelet när jag inte spelar. Jag blir sur och grinig osv. Jag har iallafall slutat nu och det känns som en lättnad att slippa bry sig om att man hela tiden måste förbättra sin kataktär för att få vara med och spela med andra.
  • RickardAndersson76

Jag har bestämt mig för att sluta raida, Kommer dock att ha WoW kontot aktivt så man bara kan logga in och snacka med lite kompisar.

Jag vill inte lägga tid och energi på att raida när man har en parvel som man kan och vill lägga tid på.

Om man skall raida någorlunda aktivt så tar det mycket tid runtom bara raidandet. WoW är skoj men det riktiga livet måste vara prioriterat :)

Det var intressant att se vad för kommentarer man har fått i denna tråden, Alla är olika och prioriterar olika .. men i slutändan är barn/riktiga livet > WoW

• KaosPappa

Jag och min fru spelade WoW tillsammans innan vi fick vår dotter men fick lägga ner det första året i hennes liv då vi inte riktigt såg hur vi skulle få tid till det. Men när vår dotter började sova lite mer på regelbundna tider blev min fru väldigt sentimental till WoW och vi började spela igen. Det tog visserligen ett halvår att spela upp våra karaktärer till maxnivå men nu raidar vi igen.

Jag spelar i ett kausalt guild utan några större obligationer. Vi raidar ungefär 3 ggr i veckan 19-23 men deltagandet är frivilligt. Min dotter somnar 19:30 men tack vare att vårt guild till mestadels består av förstående vänner till oss väntar de en halvtimme med start när båda skall raida. Annars tar den som inte raidar och lägger vår dotter.

Vi ser ingen större skillnad på att spela WoW och att syssla med någon annan fritidsaktivitet te.x fotboll, dans mm. Att träna 3 gånger i veckan är rätt normalt och tar ju några timmar det också. Det är inget fel att prioritera något man tycker är kul och avsätta tid för det.

Som förälder är du ju oftast fast i ditt hem efter barnen somnat(för det kan vakna och behöva skötas om). Det blir därför rätt mycket hemmakvällar och för mig är WoW helt klart mycket mer tillfredsställande sätt att spendera kvällar än framför dumburken.

Jag försöker däremot hålla mig till regeln att inte spela när Eris är vaken och ha myskvällar de kvällarna jag inte raidar. Visst blir de konflikter ibland och visst är min playtime till stora delar afk tid då jag fått avbryta för att Eris behövt mig. Men min fru och jag upplever att WoW haft en bra inverkan på oss som par och småbarnsföräldrar. Vi har haft något att aktivt göra tillsammans.

Så spela WoW om du tycker om det. Jag och min fru tror att föräldrar som tar sig tid för att göra det man själv tycker om och gör dem glada och tillfredställda med sitt liv blir bättre föräldrar.

• Hylle

Jag raida också en en casual raiding guild, men 4 dagar i veckan. Det gick bra när min son var nyfödd då han sov mesta delen av tiden. Men, man kände sig lite grisig när man satt och hojta över att man har fått en schysst dagger när frugan sitter och ammar det lilla livet. Bara att inse att det är dags och trappa ner och slutligen lägga av helt. Förhoppningsvis märker du hur mycket roligare det är med ditt barn och inser hur meningslöst WoW egentligen är...

• Euphoric
    Hylle skrev 2009-10-29 23:43:02 följande:
    Jag raida också en en casual raiding guild, men 4 dagar i veckan. Det gick bra när min son var nyfödd då han sov mesta delen av tiden. Men, man kände sig lite grisig när man satt och hojta över att man har fått en schysst dagger när frugan sitter och ammar det lilla livet. Bara att inse att det är dags och trappa ner och slutligen lägga av helt. Förhoppningsvis märker du hur mycket roligare det är med ditt barn och inser hur meningslöst WoW egentligen är...
    Undrar om någon skulle säga de samma om träning? fotboll? meka med bilen? osv... Det är bara en fritidssyssla som man gör på.. just det, fritiden.

Om du har fritid så gör det du tycker är roligt på den tiden. Om wow råkar va det du gillar, spela wow då.
Svar på tråden WoW + Första barnet = ?