Inlägg från: Glittrax |Visa alla inlägg
  • Glittrax

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

tjohej! hittat hit! idag fick jag hem 5 plagg som jag skickat efter från lindex... gick ju siådär kan jag ju säga...

de omtalade stjärnbyxorna, jisses... fick de svarta fast jag beställde de jeansfärgade.. och de är ju hur smala i modellen som helst.. iallafall för min rulta! längden är bra.. så trist att de skulle var så små!! stlk 98!

resten i stlk 92 .. bondgårdströjan satt tajt som tusan! den lilarandiga tröjan som finns i tag 3 bet för 2 var lite bättre men liten den med..

beställde även ett par lila tights med utsvängda ben.. galet långa i benen....bra i midjan... svarta mjukbyxor från tag 3 bet för 2 som måste varit pojkmodell.. korta i benen.. visst var det så att tjejmodellen var längre än pojkmodellen?

blir retur på alltihop!

• Glittrax
    AochJsMamma skrev 2009-09-02 22:10:17 följande:
    oj! vad trist..
    ja lite trist är det ju..men får byta tröjorna tror jag. om det inte bli för långa i ärmarna bara.. tycker inte alls storlekarna på barnavdelningen fungerar alls på lindex nu.. på baby upp till 86 var det perfekt!
  • Glittrax

ser att ni pratar om jeansen med stjärnsnören i midjan.. de var hur små som helst, beställde 98 till min tjej som har 92 i vissa plagg... nyss gått över till den storleken, men de var jättesvåra att få över rumpan! vi skrattade både jag och dottern.. längden var bra , men tajta som tusan. hon är ca 90 lång

• Glittrax

Det går ju att byta eller lämna tillbaka varor i butik fast man köpt de på lindexshoppen.. då kostar det ju ingenting..

• Glittrax

äh va tusan.. ni pratar ju om ellos ser jag nu.. sorry!

• Glittrax

bytte ju hela mitt paket som jag beställt på Lindex online... 98 tog jag i allt nu fast tösen har knappt 92.. tröjorna är ju jättesmå! så 98 satt bra, även velourbyxorna satt bra i 98! konstigt!

har lindex storlekar alltid varit såhär knepiga? har ju fattat att pojksidan skiljer i storlek.. men jag vill ju ha tjejiga kläder!

• Glittrax
    maadicken skrev 2009-09-09 11:59:41 följande:
    lindex är oftast små i storlek. köper för det mesta en storlek större än i andra affärer. sen finns det ju undantag oxå såklart. FIX tycker jag oftast är rätt normala i storlek.
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala..

Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek!

surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
  • Glittrax
    Glittrax skrev 2009-09-09 12:27:07 följande:
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala..Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek! surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
    jag köpte två randiga tröjor från tag 3 bet för 2 i stlk 98 och de är olika stora...

vet inte hur lång min tjej är nu..men hon väger runt 14 kilo nu, 86 cm lång var hon vid 18 mån, hon är 22 mån nu. och längden på 98- ors tröjor var perfekt, iallafall innan jag tvättade dem! misstänker att hon växt på sig.. för skor har vi åxå fått bytt en del..
  • Glittrax
    Finesse skrev 2009-09-09 18:31:39 följande:
    fast lindex har ofta storleks fel.. har du kvar kvittot så gå in till butiken och klaga.. att den ena var mindre.. jag har varit med om det ofta på bodysar.. speciellt sånna t3b2..
    jasså, det kanske är så det är... köpte även två velourbyxor och ena paret satt tightare över låren på henne, sambon tyckte det med... men kollade aldrig längden.. ska ta och göra det med!

hon i kassan tyckte det var tråkigt att inget passade då jag lämnade igen allt som jag köpt på lindex online.. satt ju som korvskinn! men om det är felmärkt är ju rätt dåligt! tror ju itne att alla plagg var felmärkta.. men man kan ju undra
  • Glittrax
    Xgirl83 skrev 2009-09-10 12:15:55 följande:
    Det var inte ett par från pojk och ett par från flick då? Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att pojkmodellen är större i storleken. Tror det ska vara typ färgerna svart, mörkblått, grått i alla fall som är "pojkfärger".
    är ju möjligt, dessa som var större är nämligen ljusgråa men hängde på tjejsidan
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9