Inlägg från: Bobbenn |Visa alla inlägg
  • Bobbenn

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

hoho ingen kod lista??
    Du får mitt hjärta att sjunga ♪♫ 22/3-08
  • Bobbenn
    Finesse skrev 2009-11-06 08:50:55 följande:
    jo jag vet.. jag köpte det på rean.. men det fanns inga prislappar eller nånting sånt så jag tänkte att dom kanske lurade mig.. men då var det alltså så dyrt.funderar på att lämna tillbaka dom då 92 och 98 är i princip SAMMA storlek hos dom.. jag måste börja köpa 104 till min dotter på 1 å 10..
    Oj hur lång är hon?
  • Bobbenn
    Finesse skrev 2009-11-06 12:12:35 följande:
    Just nu har hon 92 på kläder.. hon är 90 cm lång och väger 12,5 kg (enligt wii fit ) och dom sitter ju helt ok på henne.. börjar bli korta i armarna och tajta.. så jag testade 98 på henne.. velourisarna i ljus rosa samt jackan till.. å det som likadant som 92.. samma sak med det där bamse kläderna jag undrade priset på.. jag mätte dom mot det ljusrosa och dom är lika stora.. det kan ju inte vara så att allt är felmärkt?Sen så var det ju det där med overallen jag skrivit om.. jag behöll 92 till henne eftersom 98 var lika lång i ryggen.. men bara lite längre i armar och ben.. det verkar som om hon har längre rygg än armar och ben.Jag har köpt kläder på Maxi i 98/104 och dom kan hon ha redan nu.. samma sak från Klädhuset (en butik här i Umeå).. Så det känns som om det är bättre att ta 104 så hon har nåt att växa i.. dom där kläderna skulle hon egentligen få i julklapp men jag kände att jag var tvungen att testa dom på henne..
    Men då stämmer det nog. Min "lilla" 19 månaders väger 11,3 och är strax över 80 cm och har 92 (Lindex)
  • Bobbenn
    Finesse skrev 2009-11-06 12:15:14 följande:
    Det var bara det att jag blev så förvånad över att det inte skiljer så mkt i storlekarna.. att man måste hoppa 2 storlekar för att hon ska kunna ha det.. eller ja.. ha det kan hon ju men det sitter ju i princip likadant som 92.
    Olika märken är väldigt olika på oss vuxna oxå. På Lindex kan jag gå ner 1 strl men gina kan jag inte ens ha XL på liksom. Helt sjukt

Lindex s/m på toppar
  • Bobbenn
    Finesse skrev 2009-11-06 12:20:50 följande:
    fast då borde ju 92 vara ännu mindre.. det jag menar är ju att det inte skiljer dom nånting åt!jag vet att hm och kappahl har stora kläder.. där är 86/92 fortfarande stort på henne.. så här sitter pingvintunikan på henne.. det är 92 på den och 98 på byxorna.mammatillebbis.blogg.se/2009/november/275.htm...
    Så sött {#lang_emotions_sunny}
  • Bobbenn

Jag är försiktig med att köpa allt för stort. Långärmat och velour funkar ju sådär på sommaren liksom

• Bobbenn
    Finesse skrev 2009-11-06 14:07:41 följande:
    jaså.. här hade vi 1 vecka med varmt som det gick ha shorts.. resten hade hon långbyxor och jacka..
    Bor du vid gränsen till Finland?

Här va det värmebölja typ hela sommaren (västra götaland)
  • Bobbenn
    Finesse skrev 2009-11-06 14:18:43 följande:
    nämen utanför Umeå det går inte ladda upp bilderna.. dom är förstora för fl..
    Då förstår jag
  • Bobbenn
    Finesse skrev 2009-11-06 14:28:20 följande:
    så nu har jag gjort om bilderna.. vad tror ni.. blir 1 storlek större (alltså 104) alldeles förstort?
    Byxor kan du nog gå upp men inte tröjan tycker iaf jag
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9