• emmali­ne
    Äldre 2 Sep 19:21
    11091 visningar
    6 svar
    6
    11091

    Vad bränner mest, crosstrainer eller motionscykel?

    Jag vil gå ned i vikt och komma i form, vilket är bäst att köpa hem, en crosstrainer eller en motionscykel?

  • Svar på tråden Vad bränner mest, crosstrainer eller motionscykel?
  • Äldre 2 Sep 19:24
    #1

    Skulle tro att cykel bränner mer kalorier.
    Crosstrainern är ju mer som att gå i trappor, så den tar styggt på rumpa och lår, och det gillar ju vi kvinnor.

    Tror det är hugget som stucket egentligen. Ta det du tycker är roligast, huvudsaken är ju att du tränar regelbundet!

  • Äldre 2 Sep 19:25
    #2

    Om man litar på mätarna så bränner en crosstrainer bäst då du får med dig hela kroppen när du tränar!

  • Gnagar­n
    Äldre 2 Sep 21:52
    #3

    Hm....frågan är lite som "Hur långt är ett snöre"....

    Med både crosstrainer och motionscykel kan du ganska lätt komma upp i arbetspuls vilket är en förutsättning för att bränna fett.

    Med crosstrainern får du dock med aningen träning för armar. Å andra sidan räckre benträningen gott och väl för att komma upp i arbetspuls som jag skrev innan så att fettförbränningen blir möjlig.

    Så köp det redskap du tror du kommer trivas bäst med! Det kommer du antagligen att använda mest och därmed ha mest nytta av.

    Lycka till med förbränningen!

  • Äldre 2 Sep 21:56
    #4

    Bra råd från Gnagarn.
    Bättre att motionera med något som inte bränner mest än att inte motionera med det som bränner mest

  • emmali­ne
    Äldre 9 Sep 20:21
    #5

    Tack för era svar! Jag kom över en billig motionscykel som min granne ville lagt ut annons på så nu trampas det för fullt.

  • Mon 12 Apr 2021 21:26
    #6

    Gammal tråd, men crosstrainer bränner mer. Där arbetar du med hela kroppen, likt löpning, samt att du står istället för sitter.

Svar på tråden Vad bränner mest, crosstrainer eller motionscykel?