• Coming Soon

Någon som sett en Getingspindel

Finns det någon som sett en getingspindel i Sverige? Jag vet att de finns för jag har en på min HUSVÄGG!!!!!!

Jag har mailat olika tidningar om de kanske är intresserade, de lever normalt i södra Europa och i Afrika, få exemplar har hittats i sverige, men inte många alls.

Hua, jag vill INTE ha den kvar där.. den har ett stor bo med ungar i oxå..  Den är ca 6 cm lång med benen..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 21:58
    JAG TÄNKER INTE DÖDA DEN! Men hoppas på att någon intresserad människa kanske kommer hit och hämtar den *blink*

• Svar på tråden Någon som sett en Getingspindel
  • Vickan I

Ahh hatar spindlar, hade dött helt klart

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • solsken

Hua, den hade dött snabbare än snabbast här hemma... och hade jag hittat ett spindelbo hade även det utrotats...

• Coming Soon
    madde1983 skrev 2009-09-02 21:16:52 följande:
    super söt ju
    Faktiskt riktigt fin, men den gillade INTE när jag kom så nära som ca 5-6 cm ifrån den med mobilen för att ta kort.. då höjde den ena frambenet precis som om den skulle anfalla.. Jösses va snabb jag var nerför stegen, hahaha.
  • madde1983

men om du e osäker om den så kan du ju rina antisimex och kola hur du kan göra även få lite hjälp

• Julmust

coolt! Fast maken tycker du ska trampa på boet. Jag håller inte med.

• Snuttjulla

DÖÖÖÖDA! Jag hatar spindlar, och har väldig fobi, knappt att jag kunde kolla på bilden... Snälla, döda den...

Svar på tråden Någon som sett en Getingspindel