Inlägg från: lalasmama |Visa alla inlägg
  • lalasmama

* bebis 2007 * del 7

hej, dax för ny tråd igen!!
    även om man inte skriver ofta är de skoj att kika in i tråden ibland..
    läsa & skriva om man har tid..

*trevlig höst *

listan över oss som är någorlunda aktiva

4 november - Jesper - lalasmama/Maria - Bankeryd
    5 november - Freya - fjärilen78 - Målilla
    8 november - Nova - snuttP/Jenny - Röstånga
    11 november - Alva - TIMMON/Charlott - Munka-Ljungby
    18 november - Karl - aems - Sala
    25 november - Amanda - snugglebunny/Anna - Stockholm/Västerort

• Svar på tråden * bebis 2007 * del 7
  • lalasmama

hej, hej, hoppas ni hittar hit.. del 7 redan, tiden går verkligen snabbt..

nu har jesper börjat på dagis, vi har varit där 2 dagar bara, men igår hade Lucas feber, så nu blir vi hemma resten av veckan..
    Men igår var vi ute, Jesper lekte å brydde sig inte alls om mig, så det blir nog inte så jobbigt på måndag hoppas jag, ska gå ifrån en liten stund då & sen komma tilbaka & äta lunch där..

ha de bra

• lalasmama

fjärilen: åh nej, det låter hemskt.. vad sa läkarna igår?
    hoppas han får hjälp å blir bra nu.. *kramar om*

snuttP: va skoj med en zoobutik, säljer ni djur oxå eller bara tillbehören?

• lalasmama

hallå där..

hur är det med allihop??

fjärilen: hoppas lillen mår bättre! hur mår du?

Timmon: hur mår du? skönt att Alva går bättre igen

vi mår bra, barnen har varit sjuka, feber å store sonen har haft svullna körtlar på halsen.. Jesper hann bara gå 2 dagar på dagis.. men nu mår de bättre, så imorron blir det inskolning igen, bara att börja om alltså.. :-S
    så nu på fredag ska jag anmäla mig på AF, får väl se hur det går, det finns ju inte direkt många jobb att söka men ska söka ett på IKEA(i restaurangen) idag
    *håll tummarna*

ha de fint!

• lalasmama

hej, oj nu var det längesen man skrev nåt här igen..

snugglebunny: jobbigt med förkylningar som kommer och går.. Krya På Er!
    Nej, jag har inte hört något om jobbet, men fick ett mail om att ansökningstiden & att de ska gå igenom alla ansökningar & återkomma.. så det är väl bara att vänta..

Vi mår bra, Jesper har gått 2 veckor på dagis, han är lite gnällig när jag lämnar men personalen säger att det går bra, han verkar trivas & han äter bra om det är någon mat som passar honom, hihi (tex soppa går bort helt..)

Hur mår ni andra?

ha en fin vecka kram, kram!

• lalasmama

hej igen,

snuttP: usch, va jobbigt.. men se till att njuta av semestern nu, ni kanske får ta er ett snack med svärfar sen å bestämma er för hur ni vill ha det i framtiden..
    För det är väl iaf ert företag, din mans & ditt, eller?
    Jag tycker det låter som stress, eller en ångestattack eller något liknande.. eftersom du inte hade några fysiska "fel", jag har en i min närhet som lider av det.. men jag hoppas att det var något tillfälligt bara!
    ha en skön vecka kram!

TIMMON: hoppas allt ser bra ut på ultraljudet kram!

Snugglebunny: Krya på dig - kram!!

kramar till er andra!

• lalasmama

SnuttP: Åh nej, usch va jobbigt.. hur mår hon nu? vad har hon för symptom? får hon medicin? vet ni hur hon fått det...?
    Jag hoppas hon kryar på sig snabbt!! & att ni andra slipper få det!! Kram!

• lalasmama

hej
    nu var det längesen någon skrev här igen..
    hur är det med alla? Hoppas alla mår bra
    Timmon: hur går det för dig? Du måste meddela hur det gick & vad det blev
    SnuttP: hur mår lillan? ni andra?
    Fjärilen: har du avslutat ditt konto här på FL eller vad händer?

Vi mår fint barnens kalas & födelsedagar är avklarade
    Alltid skoj med kalas, men mkt jobb med det oxå..
    Barnen har varit glada & nöjda iaf, mkt nya kläder & leksaker!
    Grattis till era små i förskott
    Trevlig helg & kram!

• lalasmama

Grattis till alla som fyllt år

Jo vi ska vaccinera Jesper, vi andra har tänkt vaccinera oss (nästa vecka) så då känns det lika bra att vaccinera alla på samma gång
    Små barn ska ju tydigen vara en riskgrupp & han går ju på dagis så vi vill inte riskera att han smittas där..
    Man får bara hoppas att vi alla slipper allvarliga biverkningar, så inte alla blir sjuka när vi vacineras samtidigt..
    men vi har en snäll mormor till barnen som ställer upp & hjälper oss isf (hon vaccinerades för 3 veckor sedan, hon jobbar inom vården)
    SnuttP: ska ni vaccinera er alla 4 i familjen?

Ni andra hur ska ni göra?

Ha en trevlig helg!

• lalasmama

HEJSAN!

Timmon: Vad tråkigt med din bror, jag hoppas han mår bättre snart!!
    Å jag hoppas ni får eran lill* snart, jobbigt att behöva vänta.. Lycka Till!! Kram!

SnuttP: vad jobbigt för lilla Nova.. Hoppas hon blir frisk nu så hon kan vaccineras!
    Kramar till er!

Vi mår fint, i vaccinerades hela familjen förra veckan (tisdag kväll..).. Det gick bra, Fredrik & jag fick ont i armen dagen efter, jag fick dessutom ont i kroppen & lite feber, på barnen märktes ingenting.. Men de var hemma dagen efter ändå..
    Sen var jag frisk 3 dagar, sen natten till söndag fick jag frossa & skitont i magen, hade feber, ont i kroppen & halsont hela söndagen, lite bättre på måndagen..
    såå konstigt.. Nu är jag frisk, ff lite tjock i halsen & resten av familjen mår bra, :)

Hoppas ni andra mår bra :)

ha de fint!! //maria

Svar på tråden * bebis 2007 * del 7