• lalasmama

    * bebis 2007 * del 7

    hej, dax för ny tråd igen!!
    även om man inte skriver ofta är de skoj att kika in i tråden ibland..
    läsa & skriva om man har tid..

    *trevlig höst *

    listan över oss som är någorlunda aktiva

    4 november - Jesper - lalasmama/Maria - Bankeryd
    5 november - Freya - fjärilen78 - Målilla
    8 november - Nova - snuttP/Jenny - Röstånga
    11 november - Alva - TIMMON/Charlott - Munka-Ljungby
    18 november - Karl - aems - Sala
    25 november - Amanda - snugglebunny/Anna - Stockholm/Västerort

  • Svar på tråden * bebis 2007 * del 7
  • lalasmama

    hej, hej, hoppas ni hittar hit.. del 7 redan, tiden går verkligen snabbt..

    nu har jesper börjat på dagis, vi har varit där 2 dagar bara, men igår hade Lucas feber, så nu blir vi hemma resten av veckan..
    Men igår var vi ute, Jesper lekte å brydde sig inte alls om mig, så det blir nog inte så jobbigt på måndag hoppas jag, ska gå ifrån en liten stund då & sen komma tilbaka & äta lunch där..

    ha de bra

  • snuttP

    Hejsan..

    Ja tiden går fort.. Nova började skolas in i tisdags. Idag är hon sjuk.. =/ Visste väl att det skulle komma. Hennes storebror va sjuk i helgen.
    Har gått jätte bra än så länge med inskolningen. Svårare att få hem henne än dit henne om man säger så.

    Själv så jobbar jag i min mans företag nu.. Försöker få vardagen att gå ihop med lämning, hämtning, butiken, osv..

  • fjärilen78

    hej på er!!

    lalasmamma. vad skönt att inskolningen går bra och krya på er!!

    snuttP: vad är det för företag ni har?
    krya på er ni oxå!!

    här har vi ett h-vete just nu, alwin vart sjuk förra söndagen men under veckan som var så piggade han på sig men i fredags insjuknade han och vart jättesjuk, i helgen hade han över 40 graders feber och var helt apatisk och verkade ha ont både i hals o öron, ringde sjukvården men nekades att få komma in, ringde VC på måndags morgon o fick komma in på en gång,läkaren lämande allt han hade för händer och rusade in med alwin undersökte och kollade dubbelsidig öroninflammation och rossel på lungorna o jätteröd i halsen så han fick pencillin MEN tisdags morgon vaknade vi av att alwin var så ledsen helt otröstlig och han hade då fullt med röda utslag på både rygg och mage så jag misstänkte att han fått en allergisk reaktion så ner till läkaren igen och alwin fick en annan sort utskriven plus tavegyl mot klådan men han vart inte bättre utan det blev värre o värre han hade såna smärtor så han bara skrek och grät sover ingenting så igår ringde jag igen och fick komma ner för han såg rent ut sagt för jävlig ut och bara att ta i honom gjorde att han skrek av smärtor så vi vart ivägskickade till barnmott på sjukhuset så där satt vi i några timmar igår. 4 läkare kollade på alwin men INGEN kan säga vad det är för utslag han har, en rejäl infektion har han iaf. vi fick order om å ge 200 mg panodil+en halv ipren pga smärtorna och inatt sov han rätt så bra iaf men han gråter av smärtor när det smärtlindrande börjar gå ur kroppen.
    nu ska vi åka iväg akut igen ska få träffa en hudläkare för o se om dom kan säga vad det är för fel.

    läkarna sa att det kan bero på infektionen eller att han inte tål pc men det är det värsta fall dom sett i såna fall{#lang_emotions_cry}

  • snuttP

    fjärilen78.. nä men fy, stackars liten! Jag hoppas han krya på sig snart..

    Min man har en zoobutik. Butiken är väl inte jätte stor, men vi är ute på super många mässor och hundutsällningar varje år. Där räknas vi väl bland en av de större. Så det ä rmycket jobb, men oj vad kul..

  • lalasmama

    fjärilen: åh nej, det låter hemskt.. vad sa läkarna igår?
    hoppas han får hjälp å blir bra nu.. *kramar om*

    snuttP: va skoj med en zoobutik, säljer ni djur oxå eller bara tillbehören?

  • snuttP

    lalasmamma.. vi har kaniner då och då. Men tyvärr är det så mycket meck med djurhållning så vi har inte tiden att hålla djur. Så det är mest tillbehör. Allt från lilla råttan till jätte kossan.. haha om man säger så..

    Idag är jag själv i butiken.. Tycker det är super gött!! Då kan man gå o pilla med det man vill utan att nån annan än kunderna drar i en. =)

  • aems

    Nu är vi också här! Jag jobbar för fullt nu och barnen trivs bra på dagis. Karl var lite ledsen andra veckan han var där, men det har gått över nu. Skönt!!! För det var inget roligt att lämna en gråtande lillkille om morgnarna...

    I onsdags lyckades min lille son ramla här hemma och slå upp ett jack på ögonlocket. Jag var på jobbet men maken åkte till sjukhuset med honom där de konstaterade att det inte var någon fara. De tejpade såret och så får vi hoppas att det inte blir nåt fult ärr...

  • fjärilen78

    det är pencillin som alwin inte tål!! han har varit rätt så pigg o feberfri ett par dagar nu o utslagen är äntligen borta men nu vaknade han o då har febern kommit tillbaka fattar inte vad det är för skit han åkt på han är inne på sin tredje vecka nu{#lang_emotions_frown}

  • snugglebunny

    fjärilen: Stackars lille Alwin!! Hoppas verkligen han blir frisk snart!

    aems: Läskigt! Tur att det gick bra. Skönt att inskolningen går bra.

    Idag var sista dagen på Amandas inskolning, hon gick 9-15, jag hämtade henne. Vi har haft en jättemysig eftermiddag. Tog en promenad och snokade utanför ett radhus som det är visning på på söndag innan vi gick hem.

    Jag och sambon har varit iväg på bröllop i Dalarna i helgen. Vi har haft så roligt. Amanda var hos sin farmor och farfar. Det hade gått jättebra. Skönt!

    Jag är lite trött idag efter helgens festligheter och så var jag på jobbet 6.30 imorse.

  • Ponzo

    Hej alla! Nu har jag oxå hittat hitT
    Hoppas ni alla mår bra efter turerna ni skrivit om ovan!
    Här är det bara bra, supertrött bara, var i Varberg med jobbet på fest i helgen, med övernattning på kurhotell! Var en bra fest, men trött, sover inte så bra borta med magen o så.... så det blir en tidig kväll ikväll.
    Alva går igen nu, haltar lite när hon springer fort men går bättre och bättre för varje dag.

Svar på tråden * bebis 2007 * del 7