Inlägg från: fjärilen78 |Visa alla inlägg
  • fjärilen78

* bebis 2007 * del 7

hej på er!!

lalasmamma. vad skönt att inskolningen går bra och krya på er!!

snuttP: vad är det för företag ni har?
    krya på er ni oxå!!

här har vi ett h-vete just nu, alwin vart sjuk förra söndagen men under veckan som var så piggade han på sig men i fredags insjuknade han och vart jättesjuk, i helgen hade han över 40 graders feber och var helt apatisk och verkade ha ont både i hals o öron, ringde sjukvården men nekades att få komma in, ringde VC på måndags morgon o fick komma in på en gång,läkaren lämande allt han hade för händer och rusade in med alwin undersökte och kollade dubbelsidig öroninflammation och rossel på lungorna o jätteröd i halsen så han fick pencillin MEN tisdags morgon vaknade vi av att alwin var så ledsen helt otröstlig och han hade då fullt med röda utslag på både rygg och mage så jag misstänkte att han fått en allergisk reaktion så ner till läkaren igen och alwin fick en annan sort utskriven plus tavegyl mot klådan men han vart inte bättre utan det blev värre o värre han hade såna smärtor så han bara skrek och grät sover ingenting så igår ringde jag igen och fick komma ner för han såg rent ut sagt för jävlig ut och bara att ta i honom gjorde att han skrek av smärtor så vi vart ivägskickade till barnmott på sjukhuset så där satt vi i några timmar igår. 4 läkare kollade på alwin men INGEN kan säga vad det är för utslag han har, en rejäl infektion har han iaf. vi fick order om å ge 200 mg panodil+en halv ipren pga smärtorna och inatt sov han rätt så bra iaf men han gråter av smärtor när det smärtlindrande börjar gå ur kroppen.
    nu ska vi åka iväg akut igen ska få träffa en hudläkare för o se om dom kan säga vad det är för fel.

läkarna sa att det kan bero på infektionen eller att han inte tål pc men det är det värsta fall dom sett i såna fall{#lang_emotions_cry}

• fjärilen78

det är pencillin som alwin inte tål!! han har varit rätt så pigg o feberfri ett par dagar nu o utslagen är äntligen borta men nu vaknade han o då har febern kommit tillbaka fattar inte vad det är för skit han åkt på han är inne på sin tredje vecka nu{#lang_emotions_frown}

• fjärilen78

hej på er!!

ja när det blir att man skriver så sällan så hamnar tråden som ligger i favoriter längst ner

snugglebunny: krya på er!!

här är det fullt upp med möten o besök o grejjer.

har ju mycket kontakt med skolan ang största grabben dels pga hans diagnos men även pga en del bråk som tyvärr uppstår då o då

abbe har vi ju börjat få lite problem med igen då han börjat snarka äter inget osv igen så nu förs det matdagbok så ska jag ha ny kontakt med bvc i veckan, han hade ökat 400 gr på 6 månader

alwin är frisk o piggelin igen ja lite snorig av o till o hostar lite än men på det stora hela är han som vanligt o pigg,han har i dagarna fått sin första tand oxå

freya börjar komma igång med pratet nu men hon är inne i nån period så hon äter superdåligt!!

magen den växer o enl våra beräkningar så gick jag in i v 10 igår o enl vad läkaren trodde efter en gynundersökning så gick jag in i v 13!!
    får se nästa v då vi ska på träningsul vem av oss som har rätt i hur lång gången jag är !!

• fjärilen78

snuttp: men fy vad jobbigt både med att du inte mår bra o så med svärfar som beter sig som han gör
    hoppas ni får en bra semester nu o vila upp dig ordentligt o sparka ut svärfar när du kommer hem

timmon: oj redan v 33, hoppas det går bra på ul!!

snugglebunny: krya på dig!!
    träningsul är nånting dom börjat med här ganska nyligen, man får åka o göra ett nupptest mycket för att det är läkare o BM som ska få öva på att göra uL men det görs tillsammans med en erfaren läkare/bm så det kommer ta från 30 -45 min att göra detta!!
    så vi tackade ja mest för o få se så allt står rätt till där inne

Svar på tråden * bebis 2007 * del 7