• Ponzo

* bebis 2007 * del 7

Hej alla! Nu har jag oxå hittat hitT
    Hoppas ni alla mår bra efter turerna ni skrivit om ovan!
    Här är det bara bra, supertrött bara, var i Varberg med jobbet på fest i helgen, med övernattning på kurhotell! Var en bra fest, men trött, sover inte så bra borta med magen o så.... så det blir en tidig kväll ikväll.
    Alva går igen nu, haltar lite när hon springer fort men går bättre och bättre för varje dag.

• Ponzo

Snuttp: usch det låter otäckt, hoppas du kan släppa stressen lite nu och bara ta hand om dig på semestern, och sen försöka att inte falla tillbaka i vardagsstressen.
    Snugglebuny: hoppas ni blir friska snart!
    fjärilen78: låter som ni har full rulle med allihop! hoppas oxå det lugnar sig lite för er snart.

Här är det mesta bra. Alva är lite förkyld och hade en febertopp förra veckan, men annars är det full rulle på henne dagarna i ända.
    Själv går jag in i v33 imorgon, nu är det inte lång tid kvar...börjar bli lite nervös nu..! bebisen står som högst nu så jag har lite jobbigt att andas emellanåt och så har jag fortf problem med foglossning.
    Det är en livlig liten krabat där inne, ska bli spännande att se vad det blir! Nytt ul på tors, kontroll av moderkakan, den låg lågt sist så jag hoppas den växt med upp nu, annars kan det bli snitt, och det vill jag helst inte.

• Ponzo

Hej allihop!
    Sjuka människor det finns i trafiken, man blir förbannad bara man hör om det!
    Hoppas ni har det bra allihop ialla fall.
    Det är full rulle på Alva som vanligt, pratar på konstant, emellanåt är hon supermysig och rolig sen nästa sekund är det trots trots trots... När hon inte får som hon vill slänger hon allt hon har i händerna i golvet sen surar hon ett tag. Hon är stormförtjust i bebisar, hoppas bara att hon kommer vara det i vår bebis oxå, även när hon inser att den är här för att stanna... Det är mindre än 6 v kvar nu, börjar bli nervös för förlossningen....så har man gett sig in på det igen...dags att tänka på det nu, eller hur ;)

• Ponzo

Hej alla och grattis till alla barn som fyllt år!
    Alva fyllde igår, men vi hade släktkalas för henne redan den 1/11, ville inte riskera att bebben skulle komma mitt i kalas och grejor, utan ville vara säker på att Alva skulle bli firad ordentligt. Igår hade vi en mysdag bara familjen!
    Än så länge så ligger den lill* i tryggt förvar och sparkar för fullt i min mage, bf 24/11 men vi får väl se när den behagar komma :)
    Jobbade min sista dag förra veckan, känns lite konstigt att vara hemma igen och nu går man bara och väntar... Känns verkligen som man återupplever väntan med Alva för 2 år sen!

• Ponzo

Jag och min man är redan vaccinerade. Vi blev kallade direkt när vaccinet kom eftersom jag är riskgrupp:gravid i slutet av grav, och mannen fick då oxå kallelse genom mig, eftersom vi snart kommer ha en nyfödd. Sprutan i sig gjorde inte alls ont, men sen hade jag ont i armen i nästan en vecka. Känns ändå bra att ha tagit den, nu har vi gjort vad vi kan för att skydda oss och barnen.
    Kommer oxå vaccinera Alva så fort vi kan och får.

• Ponzo

Hej allihop!
    Hoppas ni har det bra i höstrusket. jag har BF idag men inget händer....Alva kom 6 dagar innan BF så har varit så inställd på att denna oxå skulle komma innan, så dumt av mig, för nu går jag här och bara väntar och väntar...
    Mitt i all väntan så har min bror blivit dålig och ligger inlagd på sjukhuset, har haft problem med magen länge och nu när de äntligen har upptäckt vad det är, så har de satt in en massa konstig medicin som har slagit ut honom totalt. Fick åka ambulans för en vecka sen och sen dess ligger han inlagd för tester och observation. När han kom in var han i så dåligt skick att de hade intensiven redo men respirator etc.. Har varit en jobbig tid för hela min familj, men just nu verkar han vara på rätt håll, så nu får gärna bebisen komma.

Svar på tråden * bebis 2007 * del 7