Inlägg från: Mammatill2tjejer |Visa alla inlägg
  • Mammatill2tjejer

Men hallå. Hur tänker idioterna

Att ts väljer att vara anonym är inte alls förvånande. Jag skulle också skämmas om jag var hon...

• Mammatill2tjejer

Om man inte vill ha reaktioner på det man skriver, positiva eller negativa, så ska man kanske avhålla sig från att skriva här? Jag är visserligen ny här så jag vet inte hur det funkar...

• Mammatill2tjejer

Linda Ligist skrev 2009-09-06 16:43:53 följande:

Kanske handlar det inte så mycket om skam som att hon inte vill att the good people of Familjeliv ska bränna kors på hennes gård...
    Och om hon nu tycker att en 10-årig pojke "får tåla lite" och måste bli "lite mer hårdhudad" , så gäller väl detsamma henne själv kan jag tro...
  • Mammatill2tjejer

Linda Ligist skrev 2009-09-06 16:54:07 följande:

ehum... "hårdhudad" var nog ursprungligen mitt uttryck, men jag ORKAR inte förklara vad jag menar en gång till.Och "det var du som började" är inte ett fullgott argument för oss vuxna att uppföra oss som arslen (om ingen förolämpar en familjemedlem eller påstår att man har gått upp i vikt förstås...)
    Nej, det har du helt rätt i. Men jag tycker att man får lov att leva som man lär. Och om ts tycker att en 10-åring ska tåla att bli hackad på så räknar jag faktiskt med att hon själv tål att hackas på.
  • Mammatill2tjejer
    Nej, det har du helt rätt i. Men jag tycker att man får lov att leva som man lär. Och om ts tycker att en 10-åring ska tåla att bli hackad på så räknar jag faktiskt med att hon själv tål att hackas på.
    Med det har jag inte sagt att jag tycker att det är rätt att faktiskt hacka på henne. Och det anser jag inte heller att jag har gjort. Jag reflekterade över hennes anonymitet och kommenterade att jag har full förståelse för att hon skäms, med tanke på det hon skriver.

Det uttalandet står jag fast vid.
  • Mammatill2tjejer

Anonym (Mamma) skrev 2009-09-04 11:08:45 följande:

Hur kan han bevisligen slippa undan om rektor + lärare tagit tag i detta? Nej, jag har aldrig påstått att man ska behöva göra det heller! Massa ansvar? Du tolkar ju allt uppåt väggarna? Men jag anser ändå att OM ett barn säger något som ett skämt, alltså att denne inte är ute efter att retas eller är medvetet elak, ska inte bli stämplad som mobbare. Jag vet fortfarande inte om det Ts son gjorde hänt en gång eller under längre tid, men om detta hänt en gång så är han inte en mobbare, men han ska ändå få veta att den andre pojken blev ledsen och att det inte får fortsätta.
    Absolut! Jag håller med dig.
Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna