Hannasan skrev 2009-09-05 08:37:27 följande:
Är detta ett skämt?!? Jag hoppas vid gudarna att det är ett skämt! Nu verkar ju
TS inte vilja svara på inlägg men jag måste bara påpeka hur sinnessjukt ABSURT ovanstående inlägg från
TS är! TS säger: "Jag tycker att alla är lika mycket värda" "Min son har kallat någon Karlsson på taket" "Och pojken är liten och rund SÅ DET BLIR JU ÄNNU ROLIGARE." Ännu roligare? Så
TS menar att ett ÖKnamn blir ÄNNU roligare för att det korrellerar med något utmärkande i personens utseende. Dessutom något utmärkande som ytterst sällan ses som något positivt (Tjock, ful, finnig, dum, stora öron, ärrig, stor näsa, för lång, för kort etc), eller i vårt samhälle benämns i positiva ordalag. Motsvarande: De har ju bara kallat honom Elefantmannen. Och han är ju helt vanställd i ansiktet så då blir det ju ännu roligare! De har ju bara kallat honom SkallePer. Och han har ju Alopecia och har tappat allt hår så då blir det ju ännu roligare! De har ju bara kallat honom Blattejävel. Och han är ju invandrare så då blir det ju ännu roligare! De har ju bara kallat henne Scarface. Och hon har ju ärr i hela ansiktet så då blir det ju ännu roligare! De har ju bara kallat henne Pricken. Och hon har ju kliande röda eksem i hela ansiktet och på armarna så då blir det ju ännu roligare! De har bara kallat honom Brandmannen. Och han var ju med om en olycka och har brännskador över hela överkroppen så då blir det ju ännu roligare! Behöver jag fortsätta? VAD ÄR DET FRÅGAN OM? Om det nu är så
TS, att du läser inläggen utan att besvara dem och ser detta - SÖK HJÄLP! Det är något MYCKET grundläggande fel på dig och detta fel överför du till din son. SÖK HJÄLP.
good point..