Anonym (t) skrev 2009-09-04 13:52:03 följande:
Var har du varit? Det har verkligen varit en ohejdbar lynchmob här inne. Helt otroligt med tanke på ämnet, men de flesta verkar inte inse det ologiska i sitt beteende. Tyvärr tror jag inte att det går att få in vett och sans i diskussionen. Alla har rätt till ett ok bemötande, det gäller både killen som blev ledsen, killen som gjorde honom ledsen och hans mamma. Oavsett vad som egentligen har hänt, vilket faktiskt ingen här inne vet. Alla bara associerar till sina egna erfarenheter om mobbing och drar egna slutsatser. Undrar när det blev omodernt att vara eftertänksam.
Ja, visst är det märkligt, hela upplägget...
inte konstigt att det är svårt att lösa problemen i skolan när föräldrar helt verkar tappa konceptet så fort ämnet kommer upp.
Sen, med risk för att utlösa ännu en attack; det där med att det är bra att vara lite hårdhudad, det gäller inte bara barn. Motsatsen till att vara hårdhudad för mig är att vara lättkränkt, vilket jag tycker att allt för många människor är. Det roliga är att de lättkränkta tror att alla andra är lättkränkta också. Jag blir lika förvånad varje gång någon förolämpar mig och tror att jag ska ta illa upp.
Till exempel Maddex; du får gärna tycka att jag är en idiot. Det är en åsikt, som du har rätt att ha. Dessutom känner jag inte dig, så vad du tycker om mig som person, och vad som kommer ut när du går på toa, hamnar i samma hög för mig.
Samma sak vill jag att min son ska kunna känna om någon säger att han är dum i huvet när han går i skolan. Det är en åsikt, och att de uttrycker den på ett sånt sätt säger mer om dem än om honom.