• Anonym

Men hallå. Hur tänker idioterna

Rektorn ringde igår, tydligen har min son retat en annan kille i klassen för karlsson på taket, han heter karlsson så det är väll inte hela världen.

Men tydligen tyckte pojken det och lärarna. Tål inte ungar saker i skolan lägre. Han hade ju typ inte slagit nån.
    Jag tycker man kan skratta åt sånt dumt, inte analysera allt för då blir det bara jobbigt.

• Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna
  • Linda Ligist

Anonym (Va?!) skrev 2009-09-04 18:01:49 följande:

Anonym (t) skrev 2009-09-04 14:18:24 följande: "Det är ingen slump att det är vanligt att samma barn utnyttjas av flera olika" - öh?! Jag måste bara fråga - hur tänkte du nu?! Skjuter du en del av skulden på utnyttjade barn för att de blivit avskyvärt behandlade på dem själva? Ärligt, hur kan du jämföra vuxna människors obetänksamma handlande med barn vilka står i en beroendesituation? Jag tycker du är helt ute och cyklar med ditt resonemang. Faktiskt tycker jag att det är vidrigt.
    Visst låter det vidrigt! Men någon cykeltur är det inte tal om. Det en sexualförbrytare gör med ett barns självkänsla sätter djupa spår. Är traumat obearbetat så kan ett vant öga se det. En stor fördel när man jobbar med ungdomar med problem, men en ren jävla katastrof nästa gång samma barn träffar en sexualförbrytare. I mitt arbete träffar jag och pratar med både offer och förövare, och man blir mörkrädd när man ser hur förövarna väljer sina offer.

Det betyder givetvis inte att det är barnets fel (på FL måste man påpeka självklarheter). Och givetvis, i en bra värld vore det inte så.
  • High Heel Bitch
    Anonym skrev 2009-09-03 12:52:41 följande:
    De går i fyran. Men inte är det mobbig, han säger karlsson på taket o sen skrattar dem. Mobbing är väl när man slåss tycker jag.
    Hur kan man tro det? Varför skulle bara våld bidra till mobbning? Och förresten det finns både fysiskt och psykiskt våld om man ska vara helt korrekt.
  • Anonym (hej)

bra att dom ringde det är deras skyldighet att göra!
    finns så många barn som blir mobbade o retade.
    har en son som blir det började redan i nollan nu går han i ettan.

• Trolleson

Skulle du skratta åt det hela om det var vice versa? Lär din unge respekt för andra.

• Anonym (hej)

mobbning är både med ord och slag tycker jag!

• Maddex

Linda Ligist skrev 2009-09-04 13:45:18 följande:

Gud straffar snabbt??? Oj, och hon är korkad också? Jag tror att du nog menar väl och vill att människor ska vara fina mot varandra, men eh, på en antimobbingkampanj kanske du inte kommer att få jobb...
    har jag ansökt om jobb som det eller?
  • Linda Ligist
    Maddex skrev 2009-09-04 18:52:32 följande:
    Linda Ligist skrev 2009-09-04 13:45:18 följande: har jag ansökt om jobb som det eller?
    pedagogiska omskrivningar har ingen som helst effekt på dig...

hatten av för en sådan inställning.
  • Kan inte bli bättre än såhär
    Anonym skrev 2009-09-04 17:32:49 följande:
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-09-04 15:44:28 följande:
    Är du TS?
    GIVETVIS INTE!!!!!!!! Men jag kan läsa i tråden
  • Coriander

Jag anser att det borde absout vara NOLLTOLERANS när det kommer till mobbning. Det är inte okej att reta någon..varför skulle en människa som har det bra behöva reta någon?

Jag tycker inte att du TS tar något som helst ansvar för situationen med din son. Tvärtom verkar du vilja skylla det hela på alla andra..typ: dåligt av rektorn att ringa upp dig, dåligt att detta barn inte tycker om att bli kallad för Karlsson på Taket...osv. Du verkar helt enkelt inte förstå hur det känns att bli mobbad/retad. Du kanske aldrig har blivit det, det verkar som det i alla fall. Men ta hänsyn till de andra och lär din son att vara snäll mot andra innan det är försent... hur skulle det kännas om någon i din sons klass begick självmord pga. att han/hon blivit retad? Sådant händer ju faktiskt.

Nej du, ta ditt ansvar som förälder och sätt stopp på detta med mobbning. Vilken tur att skolan reagerar och gör något åt saken.

• Coriander

Ytterliga svar till TS:

Oj oj oj... inte undra på att din son inte kan vara social och trevlig när du själv också verkar ha problem med att vara det. Reflekterar nu över rubriken. Liksom, vaddå "idioter"? Inte ska man gå och slänga ur sig sådant..och anonymt! Om du nu verkligen har sådana starka åsikter - kom fram och ta diskussionen som en vuxen utan att gömma dig. Eller du kanske är precis som de som mobbar och retar andra - FEG!

Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna