• Zizzla

Hur ofta tvättar ni gosedjuren?

Tvätta gosedjur?! Nä det har aldrig hänt och är fundersam på om det kommer att hända. Skulle väl vara om det kommer spya på dom i så fall.

Napparna kokade jag när dom var nya men inte sen.

Jag gör inget annorlunda till min son än vad jag gör till mig själv beträffande renlighet. Jag kokar t. ex inte mina tallrikar och glas.
    Det är inte bra att leva i en steril värld för barn, det frodar allergier tror jag. Lika bra att vänja sig vid bakterier från början för dom finns överallt.

• Zizzla

Hm, nä det är ju ingen som sagt att alla som har tvättade gosedjur är allergiska och sjuka ofta.
    Men det KAN leda till överkänsligthet vid överdriven renlighet.

Sen om man ska säga så så har jag inte haft diarré eller magsjuka mer än en gång på 10 år.
    Och nog är det väl så att magsjuka är bakterier och inte "smuts"?!

Nåja, var och en gör som den vill och tvättar och gnor både leksaker, gosedjur och kokar nappar och allt vad det må vara. Men packa inte in alla i "våra" barn och "vi".

Förmodligen tror väl alla att jag är en skitgris nu *flin*
    Nej så farligt är det inte utan jag har normal renhållning här hemma, varken åt det ena eller andra hållet.

• Zizzla

Nä då Anderssonskan, jag tog inte det som ett påhopp.
    Det ska till mycket innan jag gör det!
    Som jag skrev innan så gör ju alla som dom vill.

Jag har två katter också och det händer ju att jag pussar på dom och en av min mammas väninnor fick syn på det och tyckte det var äckligt med tanke på att jag sen pussar Rickard.
    Inte pussar dom på munnen alltså, blääärk, men på huvudet och så.

Dom är levande gosedjur men dom tvättar sig själv!

Svar på tråden Hur ofta tvättar ni gosedjuren?