tik blöder efter valpning
Jag undrar hur länge en tik blöder efter valpning? HAr en tik hemma som fick valpar för 15 dagar sen och ibland kan det komma en seg trögflytande blodflytning. Speciellt efter att hon kissat.
Är detta normalt?
Jag undrar hur länge en tik blöder efter valpning? HAr en tik hemma som fick valpar för 15 dagar sen och ibland kan det komma en seg trögflytande blodflytning. Speciellt efter att hon kissat.
Är detta normalt?
tusen tack för alla svar, jag ska få veterinärbesök snart och ska be om lite extra koll på tiken.
vi räknade moderkakor och hinnor o sånt vid valpningen. Visst kan vi ha missat nåt så et är bäst att kolla upp.
slänger in en till fråga:
Hon verkar inte gilla sina valpar så mycket... Visst jag fattar o va ensamstående morsa är aldrig kul men lite mer kan hon väl göra.
Hon ammar de inte tillräckligt tror jag, och sover aldrig tillsammans med dem, hon går in matar dem några minuter och sen drar hon. Vi får sitta kvar med henne och ge henne kommando om att stanna och ligga på sidan tills valparna släpper tutten självmant.
Det verkar nästan vara lite smärtsamt för henne så vi masserar tuttarna på henne och ibland ställer vi henne i badkaret och duschar de i lite kallare än ljummet vatten, det verkar hon gilla.
What's up with that?
Jaja ska be vet kolla på henne så fort han kommer.
ok ingenstans står det att det är MIN tik eller att JAG har parat henne. Hur jag kommit över henne låter jagvara osagt för det har FL inte med att göra..
Så innan alla moralpredikningar sätter igång kanske ni ska chilla och ta en öl eller tio och bara lita på att folk inte är så korkade som ni tror?
Jag slängde in frågan här för att jag inte vill ringa en veterinär som ändå kommer dyka upp samma dag eller dagen efter.
Jag har hand om hunden åt någon och föder inte upp blandras hundar höger och vänster. Och var nånstans står det att det ens är en blandras?? För att jag äger en pitbullmix? Var har jag nämnt att det är MIN tik?
Shiit på allvar.
Jag tackar alla som svarat och valt att lita på mitt omdömme.
Veterinären ska komma och kolla på henne som sagt...