Gelé Hallon skrev 2009-09-06 14:40:10 följande:
Gelé Hallon skrev 2009-09-05 01:41:38 följande: Känner du igen det här?
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m45341880-1.htmlD
är står:"dräktig tik med diarréJag har en dräktig tik här hemma som har fått diarré, inte jätteovanligt för hon har välidigt känslig mage och vid intag av något annant än ris eller kyckling eller det torrfoder hon är på nu så rännskitar hon. Men nu är jag dock lite orolig... för nu verkar det ha kommit blod när hon bajsar.Är detta på något sätt farligt?"Det är OLAGLIGT att hålla hund på det sätt du gör. Jag föraktar människor som dig och nej, jag tänker inte skräda orden. Du borde skämmas. Än en gång det är inte min tik jag tänker inte berätta varför hon är hos mig eller varför för det har inte ni med och göra. För det andra, hon åkte in till veterinären den gången oxå och det var bara en irriterad tarm, inget farligt enligt veterinären. Denna gången angående hennes blödningar så var inte heller det något farligt enligt veterinären, hon har ingen inflammation. Blödningarna har även slutat. Vem som borde skämmas är sannerligen inte jag. Jag har hand om en hund som behövde hjälp, visst är inte jag bäst lämpad till det men jag gör mitt bästa, att jag slänger in en fråg ibland på FL är inget konstigt, jag vill kanske ha lite fler infallsvinklar på vad man kan göra. Som det är med vem som helst, hund eller människa konsulterar jag alltid vet och läkare innan jag gör nåt, som att fråga på FL. I detta fall så sa vet: jag kommer ju till dig för att undersöka henn o valparna om en eller två dagar så vi kan ta det då. I det förra fallet hade jag ringt till djursjukhuset där de gav mig tid senare på dagen, men det gick över och under undersökningen sa det att de inte ser något alls. Varför sitter jag ens och förklarar jag mig? HAhaha nej jag skiter i vad folk som du säger för du känner inte mig, du känner inte heller till vad jag gjort eller inte gjort bara för att jag skrivit några trådar på FL, trådar där jag inte ger ut all information om vad som händer under mitt tak. Sen att du föraktar mig säger mer om dig eftersom du inte känner mig eller den situation jag är i. Så du och alla som har problem behöver inte läsa mina trådar.
Det inlägg jag citerade skrev du 15 dagar efter att parningen skulle ha skett. Du visste inte om hon hon blivit dräktig.
Det står i lagen att man ska ta sitt djur till veterinär vid misstänkt sjukdom. Du kanske borde uppdatera dig på djurskyddslagen. Den gäller för alla hundar i din vård, oavsett vem som ägen den.