Inlägg från: tinkerbell |Visa alla inlägg
  • tinkerbell

tik blöder efter valpning

ModestyB skrev 2009-09-04 13:02:30 följande:
    Är det att jävlas att hävda att en person borde haft koll på det mest grundläggande långt innan hon parade sin tik. En akut livmoderinflammation som kräver kastrering kan yttra sig på precis samma sätt. Det hade hon vetat om hon gått en uppfödarutbildning-eller åtminstone ringt en veterinär istället för att fråga Familjeliv som inte direkt är fullproppat av hundkunnigt folk.
    jag håller med dig,,man ska nog vara elka mot sådana okunniga uppfödare,,jag gissar på att hon har en blandrastik som hon parat med en blandras hane för att tjäna några tusenlappar,,visst e jag elka??man ska vara väldigt påläst när man tar på sig rollen att para sina husdjur,vet man inte vad som komma kan,så ska man inte hålla på med uppfödning,,istället för att leta sig fram på internet om information vad som kan hända så kan man ta den tiden och gå en uppfödar kurs..eller så kan hon ringa en veterinär direkt,,det tar bara en minut och kostar inte tusenlappar......
  • tinkerbell
    LjubaviMoja skrev 2009-09-04 15:46:03 följande:
    Oj nu började ännu fler moral tanter ta till sig modet och provocera och spy galla nu mår ni bra va? att hävda sig vara bättre än alla andra är jo såååååååååå kul.
    ja med sånna som du som uppmuntrar dessa oseriösa uppfödare så måste vi moraltanter finnas oxå.varför ska vi då ha bra uppfödare som gör allt för att bidra till sin ras,,ja visst varför ska inte då alla avla på sina djur,,just för att de inte vet vad de håller på med,man ska inte föda upp om man inte kan,,man ska inte heller skaffa barn om man är missbrukare eller inte kan ta hand om de,,vad är det som är konstigt med dessa kommentarer..

ljubavi moja=min kärlek,,du vet väl att vi har rätt...
  • tinkerbell
    ModestyB skrev 2009-09-06 16:32:59 följande:
    Gelé Hallon skrev 2009-09-06 14:40:10 följande:
    Det inlägg jag citerade skrev du 15 dagar efter att parningen skulle ha skett. Du visste inte om hon hon blivit dräktig. Det står i lagen att man ska ta sitt djur till veterinär vid misstänkt sjukdom. Du kanske borde uppdatera dig på djurskyddslagen. Den gäller för alla hundar i din vård, oavsett vem som ägen den.
    håller med dig,,det ts försöker kamma åt sig är sympatisvar...
    du kan f'ne mig tro att du blir missuppfattad om du inte skriver hela historien bakom händelsen,,sen att du har ringt vet borde väl gott o väl räcka..veten har ju bättre koll på sådant än vad vi på fl har....
Svar på tråden tik blöder efter valpning