• Mijjo

Matstol med "bricka"

jag behöver köpa en matstol till lilla tjejen,, men vill ha en sån som har matbricka eller vad det kallas,stolen måste vara stadig och inte för dyr.
    Har ni några förslag?

• Svar på tråden Matstol med "bricka"
  • BlommyNess12

Antilop är en toppenstol! Men inte så jävla snygg tyvärr 

• LillaZ

Jag tror att de har slutat sälja de uppblåsbara kuddarna till antilop (vilket är skit, eftersom jag ville ha en). Men jag fick köpa en kudde i tyg istället och den behövs verkligen, annars klättrar lillen ur även om han har bälte. Men ingår inte bältet längre? vi fick det med stolen. Och då kostade den 100 kr.

• BlommyNess12
    LillaZ skrev 2009-09-04 11:14:17 följande:
    Jag tror att de har slutat sälja de uppblåsbara kuddarna till antilop (vilket är skit, eftersom jag ville ha en). Men jag fick köpa en kudde i tyg istället och den behövs verkligen, annars klättrar lillen ur även om han har bälte. Men ingår inte bältet längre? vi fick det med stolen. Och då kostade den 100 kr.
    Vi fick med bälte till, och den kostade 99 kr när vi köpte den..
    Men min son klättrar inte ur stolen, så jag har aldrig använt bältet.
  • BlommyNess12

Använde bara uppblåsbara kudden när han var under 6 månader också, fast alla är vi ju så olika! Har en sån kudde liggandes om någon skulle vilja ha (om de nu slutat sälja)

• LillaZ

Då är jag spekulant! :) Men du kanske får fler barn och då behövs den där kudden. Det är mycket smidigare med en i plast än en i tyg. Har försökt sätta plastpåse över, men då blir han bara mer intresserad av påsen.

• BlommyNess12
    LillaZ skrev 2009-09-04 11:24:44 följande:
    Då är jag spekulant! :) Men du kanske får fler barn och då behövs den där kudden. Det är mycket smidigare med en i plast än en i tyg. Har försökt sätta plastpåse över, men då blir han bara mer intresserad av påsen.
    Äh skicka din adress på inbox så får du den på posten, jag avskydde den där kudden
    dessutom ska jag inte ha några fler barn, om jag får bestämma *s*
  • Mijjo

tack för tips!!

har nu varit en sväng på ikea och köpte en röd matstol med bricka, hittade också bara dynor i tyg... men som ni sa verkar stadig och bra ,, iallfall blev det mkt billigare än jag planerat!

• Jonna79

Bra att du köpte den röda, tänkte precis tipsa om det. Många av "burkarna" är tomat baserade och det kan vara lite svårt att få bort färgen från den vita plasten. Eller hur var det nu? Fanns brickan bara i vitt??

• Mijjo

jo brickan fanns bara i vitt.

Jonna79 skrev 2009-09-04 18:32:05 följande:
    Bra att du köpte den röda, tänkte precis tipsa om det. Många av "burkarna" är tomat baserade och det kan vara lite svårt att få bort färgen från den vita plasten. Eller hur var det nu? Fanns brickan bara i vitt??
  • Agnes och Ville

Vi har en Antilop, eller vi har faktiskt 3 st . 1 hemma, 1 hos mormor och morfar och 1 hos farmor och farfar och vi är väldigt nöjda med den! Har den i vitt hemma (den är ärvd) och i rött hos dom andra. Kan ju erkänna att den vita inte är helt vit längre så köp den röda om ni har möjlighet

• Skrutten74

Här finns också en uppblåsbar dyna om nån är intresserad! Inboxa så fixar vi det!

Har också ett antal Antilop.... En hemma, en hos farmor, en hos mormor, en i stugan.... Dessutom har vi en av deras trästolar, som inte verkar finnas längre men som brukar finnas på alla caféer som INTE har Antilop. Den använde vi till sonen, men då fanns inte brickan. Till dottern nu har bara Antilop använts...
    Min mamma har dessutom sytt ett litet fodral till benen så den är smidig att ta med om man ska iväg någonstans. Fast nu är hon så stor så hon använder SackN´Seat istället.

• buffyfjasen

Vår son äter mer än gärna på själva stolen när han äter mat, så den blir rätt ofta missfärgad av alla tomat-maträtter. Jag har dock kommit på att det är jättelätt att få bort om man använder en tvättservett direkt efter, så det inte hinner torka in. Eller, det kanske funkar då med, men jag har inte låtit det torka in ordentligt. Men tidigare blev det ju lite gul-aktigt när man bara torkade av stolen/brickan och det syns inte nu.
    Ett litet tips att kanske testa alltså ... :)

• Nilliz2008

Hej

Köpte min matstol hos SweKidz-  www.swekidz.se
    Som jag är väldigt nöjd med , den ser mer anvancerad ut än dom andra som finns på marknaden.
    Sen den lösa matbrickan är guld värd när den är nergrisad så tar man bara bort den och sköljer av

/mvh Pillan

Svar på tråden Matstol med "bricka"