• Mijjo

Matstol med "bricka"

jag behöver köpa en matstol till lilla tjejen,, men vill ha en sån som har matbricka eller vad det kallas,stolen måste vara stadig och inte för dyr.
    Har ni några förslag?

• Svar på tråden Matstol med "bricka"
  • Mijjo

jag har ju självklart funderat på den ,, men har inte kännt på den än ,,är den verkligen stabil?, vill att den ska stå stadigt på golvet utan risk för att den tippar om nån kommer åt den .

LiRo09 skrev 2009-09-03 23:14:16 följande:
    IKEA129:- stol49:- brickai plast, lätt att torka av, stadig.i alla kategorier, en klassiker.
  • sim2fil
    Mijjo skrev 2009-09-03 23:41:35 följande:
    jag har ju självklart funderat på den ,, men har inte kännt på den än ,,är den verkligen stabil?, vill att den ska stå stadigt på golvet utan risk för att den tippar om nån kommer åt den .
    Den är jättestadig! ...och helt oumbärlig!
  • Piff o Puff

Ikeas antilop är absolut stadig. Benen pekar snett utåt, det finns ingen risk att den välter (däremot slår man väldigt lätt i tårna eftersom benen är längre ut än man tror). Otroligt prisvärd! Det finns en uppblåsbar kudde man kan ha om barnet är litet också. Massor av restauranger och caféer har den om du vill känna på den men har långt till IKEA.

• BlommyNess12
    Du, min son knatar runt med den som en "lära gå"-vagn medan hans kompis sitter i den, den tippar inte.. den tippar inte ens när han tar spjärn med fötterna mot bordet och snabbt trycker ifrån, den bara glider ifrån.. Och då gäller det ändå en snart 1-åring!
  • empresskaren

Piff o Puff skrev 2009-09-04 10:39:48 följande:

Benen pekar snett utåt, det finns ingen risk att den välter (däremot slår man väldigt lätt i tårna eftersom benen är längre ut än man tror).
    Jag det är precis varför jag gillar inte den! ; ) Och när man flyttar stolen, ramlar ur benen hela tiden när jag använde den på McDonalds!
  • BlommyNess12
    empresskaren skrev 2009-09-04 11:07:46 följande:
    Piff o Puff skrev 2009-09-04 10:39:48 följande: Jag det är precis varför jag gillar inte den! ; ) Och när man flyttar stolen, ramlar ur benen hela tiden när jag använde den på McDonalds!
    ramlar ur benen?WHAT?hurdå? den stolen måste ha varit trasig, för min stol har säkerhetspiggar som gör att benen inte kan lossna.
  • yoshimi
    empresskaren skrev 2009-09-04 11:07:46 följande:
    Piff o Puff skrev 2009-09-04 10:39:48 följande: Jag det är precis varför jag gillar inte den! ; ) Och när man flyttar stolen, ramlar ur benen hela tiden när jag använde den på McDonalds!
    Fast om benen ramlar av var det trasig, det finns små spärrar som sätter fast benen.

Jag har också en Antilop, en blå och är jättenöjd!
    Dessutom väldigt lätt att tvätta av, kan ju ex sköljas av i duschen om bebis har grisat ner extra mycket. :)
  • AnniPanni
    Antilop är rejält stadig.. jag har haft den till alla tjejerna.. har 20 mån mellan 1-2an och 1an hängde en del i stolen när 2an satt i - inga problems alls!
  • Syllen

Ikeas är toppen och trillar inte.

empresskaren Om den på Mc Donalds tappade sina ben så är det för att piggen som låser benen inte sitter på rätt ställe. Lika med felmonterad benen sitter där dom ska om piggarna går in i sina hål i sitsen.

Svar på tråden Matstol med "bricka"