Inlägg från: Solaris |Visa alla inlägg
  • Solaris

Snackis 8 "Inbördes beundran"

Hej alla.....

Kalasbra att du fixade nya trådar, Stina! Här är det som sagt full rulle mest hela tiden.
     Jag har sakteligen fått inse att Knut inte kan flytta in till Alidas rum redan nu som jag hoppas med tanke på hans matvanor nattetid,.
    Verkar inte spela någon roll att jag ger honom lite ersättning som grädde på moset, men nu har vi börjat med att han får gröt vid 18-tiden så han kanske blir något mättare samt att vi ska testa med välling när han fyllt 6 månader.
    Sedan så är han mkt. mer "mobil" än vad Alida var i den åldern, så vi måste nog snarast inhandla trappgrindar, någon som har erfarenhet av IKEAs sortiment? funderar nämligen på att köpa därifrån.
    Alidas födelsedagspresent är inhandlad och väntar på att hämtas ut, vi har beställt det dockskåp och en dockfamilj det blev detta:   http://www.abcleksaker.se/.
    Hon älskar ju att pyssla med småsaker så jag tror det kan bli bra! Sedan blir det lite kläder ochså. 

Tina Lisa - Håller med om att det även kan vara lite småmysigt att vabba.

Stina - Bilbana blir nog skoj, vet att min kusin fick det när han fyllde 2 och då var det papsen som bestämt det därmed och som hade roiligt med den till en början.

Heeso - A blir nog jätteglad för "sparkecykeln"

Daggkåpa -  Härlig födelsedag med många roliga paket! Underbar kommentar från Juni, häromdagen sa Alida bara helt apropå"inte gnälla, mamma", tror ifs hon hört sin pappa säga det åt mig ngn. gång när jag varit på grinigt humör

gravid - Gott med "bara" 1 barn hemma då & då, ska jag nog"ta efter" min föräldrar passa ju mer än gärna Alidusen och hon har redan framfört önskemål om att få sova över där.

Ullen - Hoppas det är bättre med ryggen! är det "back to work" nu då?

Alida 060928 & Knut 090321
  • Solaris

{#lang_emotions_flower}Grattis Axel i efterskott födelsedagen, hoppas du hade en härlig dag!{#lang_emotions_nalle}

• Solaris

{#lang_emotions_flower}Grattis Agnes på födelsedagen önskar Alida m. familj{#lang_emotions_flower}

Ullen - Skönt att det gick bra på KUB. Kul med lite nya mammakläder.

Heeso &gravid- låter som de haft trevliga födelsedagar, hoppas morgondagens kalas blir riktikgt kul för dom (och er)

Är nyss hemkomna från en väldigt trevlig kusinträff/kräftskiva hos min äldsta kusin, våra barn är i ungefär samma åldrar så detvart fullt ös hela kvällen.
    Behöver massor av motivation för   mitt nästa "projekt", "operation viktminskning", behöver verkligen gå ner i vikt nu, men allt det ammande gör ju att man är atändigt hungrig.
    Någon som har lite tips på vad jag kan göra för att hitta motivationen? Har iaf börjat med att byta ut 1-2 mål /dag mot Naturdiet ready to drink(som är så mkt. godare än nutrilett).

• Solaris

{#lang_emotions_apple}Grattis Emil på födelsedagen, såg den fina annonsen i GP, vi hoppas att du haft en härlig födelsedag med de dina!{#lang_emotions_flower}

kramar från Alida m. familj

Gravid -
    Hoppas dagens barnkalas blev lyckat!

Idag har vi varit på barnkalas till grannarnas nyblivne 6-åring, det var trevligt ,men oj vilken hög ljudnivå det var bara för att ena grannpojken var med han är innerst inne en snäll kille men hans föräldrar har aldrig tid för honom och det bråkas mkt. därborta, föräldrarna bara skriker på honom och han får inte den uppmärksamheten som han borde, och då är det kanske inte så konstigt att han skriker när han pratar, eftersom han inte är van vid något annat.
    Det är ju innerst inne synd om honom , samtidigt som det kan bli för mycket, och idag på kalas blev det en konflikt mellan Alida & han.

Då värker det i mammahjärtat då Alida blev jätteledsen för han tog en grej som hon lekte med( vilket ju är fullt förståeligt).
    Som tur är leker inte Alida med honom så ofta så att vi "måste" bjuda honom på hennes barnkalas.
    Enda risken är väl att hna kommer objuden hit eftersom han inte har några som helst spärrar , vilket han gjorde då några av er var här på fika/lunch,då vågade jag inte men nu skulle jag nog våga att säga att det inte passar sig att han kommer och leker.
    Förlåt för mitt något osammanhängande inlägg, men man blir så ledsen i mammahjärtat...

• Solaris

{#lang_emotions_flower}Grattis Sebastian på 3-årsdagen , önskar Alida m. familj{#lang_emotions_nalle}

• Solaris

Oup hade visst missatKevin ser jag, såå stoort grattis, Kevin!!!!!

• Solaris
    {#lang_emotions_flower}Grattis Elsa på 3-årsdagen hoppas du har en riktigt rolig födelsedag med det som hör till {#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_flower}
  • Solaris

{#lang_emotions_apple}Grattis Allan & Oliver på 3-årsdagen, hoppas ni båda haft en härlig födelsedag!{#lang_emotions_apple}

• Solaris

Även här blev det Liseberg i helgen. Var och tittade på Håkan Hellström, tittade och tittade vi stod nästan längst bak och såg knappt något men det gjorde inget för live är ju alltid live ändå
    Innan konserten hann vi åka lite, barnen var med så jag hade lovat Alida att hon skulle få det så det blev åtskilliga åk i ponnykarusellen,Trummeliten och även Sagoslottet som hon gillar.
    Imorgon blir min lilla prins redan 6 månader,hjälp vad tiden går fort, ifall han är sista barnet så gälelr det att verkligen ta vara på bebistiden.

gravid - Låter som sköna fynd, hoppgungan är stor succé härhemma, Knut älskar den!

• Solaris

Stina -Kanon ju, 40SEK, inte illa

Skojsan - Va härligt med en barnfri helg, det är ni allt väl värda, är Doris fortfarande orolig om nätterna?hoppa
    hoppass verkligen det vänder och 5mm-metoden hjälper i fortsättningen ochså.

Lina - Skönt att du fått behålla jobbet, fast jag förstår att det känns lite tyngre med ökad arbetsbelastning.

Idag när jag skulle lämna Alida på förskolan var hon jätteledsen, är alltid så himla jobbigt att lämna när hon blir ledsen, det händer väldigt sällan men när det väl är så värker det i mammahjärtat.
    Annars grejas  det och fixas så smått inför helgens födelsedagsfirande. Presenterna är inhandlade och väntar påatt slås in och jag borde ta tag i att  påbörja projekt bull -och kakbak. men jag har absolut ingen ork. Vet inte om det är vädret eller om det är att Knut prompt ska äta 1-2ggr /natt. Försökte med dom tipsen som din mamma gav dig, Barbella, men det lyckades mindre då Knut inte förstått det positiva med napp

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"