Vad var det som just hände!?!?
Är du sjuk?
Frisk?
Gravid?
Ätit och druckit bra?
Och ring din vårdcentral ist för sjukvårdsupplysningen.
Är du sjuk?
Frisk?
Gravid?
Ätit och druckit bra?
Och ring din vårdcentral ist för sjukvårdsupplysningen.
Instämmer med andra här - ring sjukvårdsupplysningen eller din vårdcentral! Här är det nog ingen som kan ge dig konkreta svar. Och om detta aldrig hänt tidigare så bör du kolla upp det - åtminstone rådgöra med sjukvårdspersonal.
Jag skulle inte spekulera i tänkbara orsaker till vad som hände. Det kan finnas tusen anledningar men det är ju obehagligt att inte veta. Och tänk om det händer igen? Jag tycker att du ska kolla upp det.
Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 11:42:30 följande:
Det har hänt innan, då du svimmade på grund av du reste dig. Nu satt du stilla. Nästa gång kanske du kör bil med sonen eller har honom i famnen. Är din mamma läkare? Kan hon verkligen avgöra om det är ofarligt, via telefon?
Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 12:01:13 följande:
Det låter lite som ett epileptiskt anfall. Är det här första gången?
Ska du kontakta vården eller tänker du lyssna på mamma och vänta tills det händer igen?
Du skrev om blödningar i 2-3 veckor, sa du det till din mamma och nämnde du skillnaden från första svimmningen? Nått är fel, man ska inte bara svimma så där, även om man inte ätit eller druckit på en stund.
TS:
Blodtrycksfall ger INTE skakningar. Kontakta läkare omedelbart för att utesluta epilepsi.
Min bror dog i en bilolycka, orsakad av ett epileptiskanfall som gjorde att han svimmade.
Jag upprepar, blodtrycksfall ger INTE svimning med skakningar.
Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 13:07:42 följande:
Hoppas verkligen INTE det händer när sonen är med.
Han ska ju inte behöva lida för att du ej vill kolla upp detta.Förstår ej VARFÖR!
mamma i all ära o visst hon jobbar på akuten,MEN,hon kan ha fel.
Det går o mäta om det var ep-anfall även i efterskott.
många som har kommenterat här och det är delade åsikter, men varför inte gå in på länken här och se om du känner igen dig? www.epilepsi.se/om.htm