kaotiskt år
Hej! Hoppas verkligen på hjälp!!!
Hoppas du kan hjälpa mig med min son, för ca 1 och 1/2 år sedan så flyttade vi från våran lgh hem till mina föräldrar då vårat lilla hus (på deras tomt) inte han bli klart förrens vårat lghs kontrakt gick ut, vi bodde hos dem ca 6 månader tills vi kunde flytta, efter att vi flyttat har mitt och sambons förhållande vart i luften, vi är arga och sura på varandra konstant, inte en dag utan bråk.
Till detta hör att vi har mkt kvar på huset att göra (60 kvm) som var en gammal verkstad innan och vi hyr det av mina föräldrar som då är på oss ganska mkt om vad vi borde hinna osv, vi är sönderstressade båda två och våran son lider, vi vet det, vi försöker och kämpar men vi e fast.
Till detta nu då så ska våran son få en lillasyster i november, han är inte ett dugg intresserad och vi har pratat om det men i mycke LITEN skala.
Däremot börjar han berätta för mormor att han inte vill bli själv, lämnad för det kommer en ny nu.... också på dagis berättar dagispers. glad i hågen om hur han berättar att han inte vill bli storebror DAGLIGEN.
Jag har också kraftig foglossning och kan inte vara med honom på samma sätt som innan, kan inte sitta på golv osv, orkar inte gå till parken m.m detta gör att han blir sur på mig och mitt samvete äter upp mig!!
Vi har nu sagt att vi ska vara hemma BÅDA två från att barnet kommer tills 1 Januari, min mamma reagerade starkt och tyckte detta va mkt fel!!!
Vi tänkte mer på våran son som redan nu känner sig utanför (fast vi försöker att inte prata så mkt om det) att vi är två första veckorna och någon då alltid har tid med honom.
Är detta fel? hur ska vi gå tillväga? våran son är verkligen inte sig själv och att han säger till "alla" andra att han inte vill ha bebis och med oss vill han inte prata med alls om barnet.