Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

Firstandhappy skrev 2009-09-20 22:33:24 följande:
    samma här... fick till o med en snopp upptryckt i ansiktet en gång, mitt på perongen på blanka dagen, hur mycket människor som helst men ingen reagerade, o det va en utländsk kille... då svor man fina rasistiska fraser kan jag lova...

finns folk till allt.. stör mig på folk som lever på att vara blåsta..
    Fy vad äckligt !!!! Sitter här och kokar å dina vägnar.
  • LittleMee
    Marayah skrev 2009-09-20 23:10:41 följande:
    Jag har nog rätt lätt för invandrare på något vis faktiskt. Kanske för att jag har vart ihop med några och har barn med en(visserligen e ju han korkad som vägrar ha kontakt med sin son då).. Kanske för att jag som människa ser andra människors innre innna ja har uppfattning om dom. O de kan man ju inte få fram om man inte umgås typ... Och detta har nog mkt med att göra att folk inte ser mitt innre innna dom bestämmer vad dom tycker om mig. Har alltid vart så tyvärr. :(
    Menar du att det är vanligt att folk dömer dig efter hur du ser ut?
  • LittleMee
    Marayah skrev 2009-09-20 23:28:02 följande:
    Känns nog lite så faktiskt. Men sen så målar man upp den bilden så brukar det ju oftast kännas så.
    Tror du inte det bara är hjärnspöken? Vad tror du folk tänker om dig?
    dinana skrev 2009-09-20 23:35:28 följande:
    Jadu, jag är nog ingen rasist alls... men det som stör mig mest är nog att vissa människor inte kan anpassa sig till de nya platserna de kommer till och vägrar följa lagar med mera.Tror inte hudfärgen spelar någon större roll. Har alltför många vänner och släktingar som är adopterade/från främmande kulturer. Menade bara på att det skulle vara skönt att bo någonstans där man inte skall behöva känna sig rädd när man går ut om kvällarna. Vet inte hur alla andra här inne är uppväxta, men själv bodde jag ute i skogen med fyra mil till närmsta stad. Jag visste knappt vad en stad var förräns jag började skolan. Det var jag grannarna och djuren och sen hela världen (ja eller de närmaste kilometrarna hemma som var mitt liv då). Snacka om surprise när man började grundis och sen tog sitt pick och pack och flydde lanthålan och flyttade 15 mil till Kalmar ihop med sambon.
    Lät lite knasigt i det inlägget där du skrev att du inte skulle trivas i ett område om det inte bodde "genuina svenskar".

Men nu är jag med och jag håller med dig.

Vi växte upp i ett invandrartätt område i södra delen av Sthlm där det var vanligt att invandrarna knaprade nötter och spottade ut skalen på gatorna, trängde sig före i kön, barnen var allmänt agressiva och män som inte respekterade kvinnors beslut. Mamma fick nog när jag var 10 så vi flyttade till ett radhus i ett "vitt" område. Då fick jag en chock när det var rent på gatorna !!
  • LittleMee

Även fast många svenskar har som några av oss i tråden, lite fördomar om invandrare så tror jag det främst handlar om kulturkrock. Vi är helt enkelt inte vana vid att man nästan skriker åt varandra när man pratar, att man skräpar ner eller att vi kvinnor är i lägre rang.

• LittleMee

Hej,

Då var det dags för klippning igen. Har hittills inte hittat en frisör jag är nöjd med här i stan så jag vill ha tips. Inte någon som är van vid att klippa tanter utan det ska helst vara en yngre sak som vågar lite mer.

• LittleMee
    Noblesse skrev 2009-09-22 11:20:59 följande:
    Har också haft lite svårt med att hitta någon frisör här i Linköping. Nu har jag klippt mig på brännpunkt 2 gånger och jag har blivit nöjd Får se om jag kanske testar någon annan stans nästa gång. Dessutom är det dyrare att klippa sig här än i Eskilstuna men det är säkert bara för att det är en större stad. Hur mycket brukar ni få betala? På brännpunkt kostar det 300 kr.
    300 kr är ju billigt. Brukar annars ligga nämnare 400 kr.

Var du på brännpunkt för att klippa topparna eller för helt nya frisyrer ? har du vid dessa tillfällen gluttat på andra kunder ? vad är din uppfattning om vad salongen har för åldersmålgrupp?

Många frågar . Men jag vill inte bli besviken igen.
  • LittleMee
    MyPlace skrev 2009-09-22 11:27:05 följande:
    en vän till mig både klipper och färgat mitt hår för lite mat och en flaska vin
    Behöver hon fler vänner? . Schysst att ha kontakter. Själv råkar jag vara den som får klippa folk.
    Marayah skrev 2009-09-22 11:23:10 följande:
    Här klipper min granne mig för 120 kronor.
    Är hon frisör eller en hobbyfrisör som en annan
  • LittleMee

Puh... Fick ett ryck efter lunch och gick ändå bort till Tallboda. Hela eftermiddagen tillbringade jag på 5 olika lekplatser och lekte med Andreas systers ungar. Påminn mig om att aldrig bli 4 barns mor...

Hans syster rekommenderade också Brännpunkt så jag ska ringa och boka tid imorgon. Hoppas på fredag eftermiddag då man ändå ska gå på stan.

Vi leder fortfarande på ena lägenheten på Arrendegatan. Bara ett dygn kvar så vi får hoppas att datorn låser sig för andra som är intresserade .

• LittleMee
    Skorpan08 skrev 2009-09-22 19:54:43 följande:
    Godkväll tjejer!Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom.På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck.Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!!Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna! Så håll tummarna nu!Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
    Usch. Förstår att man blir jätte orolig. Hoppas det går bra imorgon !
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-23 09:02:28 följande:
    Skorpan08jag sänder er många styrkekramarhoppas alla mår bra för övrigt.här har man åkt på nått.mår frutansvärt illa hela tiden.imorrn har barnen studiedag så då blir det en sväng till tornby så barnen kan visa vad de vill ha i sina rum framöver.sen fyller lillan år snart så nu ska man klura ut vad man ska köpa
    Usch da. Hoppas det blir bättre i morgon så ni kommer iväg till Tornby. Syr du förresten bara tjejkläder ?
Svar på tråden vi i linköping 1