Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

Firstandhappy skrev 2009-10-12 10:46:10 följande:
    vilken är det ni ska flytta till?? eller ja gata o nummer tänkte jag på?

Vi ska till Arrendegatan 96 i slutet av nästa månad.

wille började vid 4 mån, molgan är det nog dags att sätta med, han hatar att ligga..
    Det är samma här men sittdelen åkte redan på när M var dryga 3 månader.
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-10-12 10:57:31 följande:
    ja molgan är ju 3 mån nu... väldigt sälln han är nöjd med att ligga i liggdelen till vår tvillingvagn, blir nog att plocka bort den o sätta i sittdelarna igen...
    Just ja, du har ju också en rastlös skitunge.
  • LittleMee

Familjetrollet: Jätte fina klänningar du har lagt ut. Har också köpt Räv-tyget från Ikea som ska sys upp till gardiner i hans nya rum.

• LittleMee
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-17 13:03:55 följande:
    Jag var på BR, otroligt mycket folk men jag fyndade en del julklappar i alla fall.
    Svärmor ringde precis och sa att det var kaos. De står inne i affären och väntar på sista lasset Lego ska komma.
  • LittleMee
    Mandarin skrev 2009-10-17 13:34:50 följande:
    Glad att jag inte gick dit
    Jag med. De smsade och frågade om jag skulle med. Lat som jag är bad jag dem köpa åt oss istället så slipper jag stå där och trängas .
  • LittleMee
    Mandarin skrev 2009-10-17 14:00:16 följande:
    ha så skulle man ha gjort, hoppas fynda på GeKås istället
    Just det. Glömde totalt bort det... om det är den turen från andra tråden du pratar om?
  • LittleMee
    Mandarin skrev 2009-10-17 14:04:20 följande:
    Ja
    Ska bläddra i den tråden senare för att se om ni hade kommit längre med planeringarna. Hoppas få kunna följa med.
  • LittleMee

Är det klart nu att barn under 3 år får vaccineras?

• LittleMee
    playmate86 skrev 2009-11-09 16:46:29 följande:
    kommer här med senaste nytt....fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..adressen till bloggen är www.mammagudomlund.blogg.sekommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
    Grattis !! .
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-11-10 15:54:03 följande:
    jo bb sa det med men de bad mig köpa mjölkersättning med och ge honom.han ska tutta 10-20 min först sen får han flaskan
    Hur stor var han förresten?

Mina tuttar blev också stenhårda på dag 4 och det bara sprutade mjölk över hela honom varje gång man försökte.

Synd bara att han inte kunde suga... ville så gärna amma.
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-11-12 23:06:33 följande:
    Han väger 8200 gram nu ungefär. Så jag han har gått upp finfint. På senaste kollen i oktober vägde han 7610 gram, det börjar dock avta lite eftersom han rör så mycket på sig nu. Uppe å springer i gåstolen som är en riktig favorit... å man vågar knappt lägga honom på mage längre, för då kryper han iväg. Som tur är så har han fortfarande svårt för att vända sig om, så han ligger still om man lägger honom på rygg =)Får se när man får komma på ny mätning. Det är väl ungefär en gång i månaden. Men tänkte kolla med BVC om man kan slå ihop nästa mätning med svininfluensesprutan. Han blir ju sex månader den 19e (eller fem månader imorgon om man utgår från hans BF).64 cm kort är han förresten (min lille prins)
    Oj vad han har vuxit till sig . Max väger ungefär lika mycket men 74:or är lite vida än... å andra sidan sitter allt på låren.
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-11-12 23:20:01 följande:
    Hehe. Jo, frn att ligga på minus tre på kurvan och nu ligga på plus ett så skall jag inte klaga. Men han är ingen sprallunge heller. Sover fortfarande väldigt mycket även dagtid. Går å lägger sig vid elva ngefär och sover till sju-åtat på morgonen. Sen sover han nog ungefär fem sex timmar på dagarna också totalt. Leonard har nog allt runt magen =) Nene, syns inte på honom direkt. Men jaja... Det är väl därför han inte kan rulla runt ännu. Eller kan kan han, om han verkligen vill...
    Men han är duktig som har börjat krypa . Max skriker bara rakt ut när man lägger ner honom så man är lite orolig för att han ska bli sen med motoriken. Men idag satt han utan stöd i flera minuter och grävde i sin lära gå vagn.

Har ni kommit igång med maten?
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-11-12 23:40:17 följande:
    Ah, hur gammal är Max nu? Ja Sitta upp går sådär.. Han kan sitta i typ en halvminut, sen faller han ofta över eller åt sidan.... Men men, man märker att det går bättre för varje dag. Nja mat har vi väntat med, det har i stort sett bara blitt välling. Men visst har han fåttt smaka på lite emellanåt men det går sisådär.. in i munnen, å så ut igen...inte som om han tycker det är äckligt, utan mer konstig koncistens... men det kan man ju själv förstå om man bara skulle äta välling hela dagarna.. Men han tycker om att suga på allt.
    Max blir 7 månader den 19:e.

Ja det får ta den tid det tar. Vi försökte med gröt varje dag i nästan en månads tid innan han till slut åt ordentligt. Nu äter han allt! Ha ha, det där med suga känner man så väl igen. Enda chansen för mamma att få en kram är att locka lite med halsbandet så han trycker hela ansiktet mot en för att komma åt den.
Svar på tråden vi i linköping 1