Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

Någon som är intresserad av att köpa pojkläder?? Har 4 proppfulla stora papperspåsar med diverse kläder i storlekarna 80 och 104, kanske något under storlek 80 oxå.
    Skriv i min inbox i så fall.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    dinana skrev 2009-11-08 16:49:55 följande:
    Bara för att man tar sprutan så betyder det ju inte att man inte är smittspridare. Så du som är vaccinerad sprider smittan lika lätt som vem som helst.
    Fast man minskar ju smittspridningen om man tar sprutan.
    dinana skrev 2009-11-08 18:38:34 följande:
    Hmm, ja du kanske har rätt.. blev lite osäker helt plötsligt... visst smittan sprids ju, men den lär ju avta om den inte har nått... mm.. skall till vc nästa vecka så får se vad de säger då. Man får väl boka tid eller nått eller hur det nu funkar.
    Om du menar boka tid till vaccinet så behöver du inte göra det. Det är bara att gå in på www.lio.se o kolla när o var du kan vaccinera dig o sen är det bara att gå dit.

Jag har nu sett att jag har en del kläder i storlek 56, 68, 74, 98, 104 och 110. Bland annat en vinteroverall i storlek 56. Och massor med kläder i storlek 104 och 110! Nån som är intresserad att köpa nåt? Kontakta min inbox

LittleMee skrev 2009-11-08 21:35:35 följande:
    Är det klart nu att barn under 3 år får vaccineras?
    Det ska beslutas om det i veckan som kommer nu.
    dinana skrev 2009-11-12 20:43:46 följande:
    Ah, elva dagar för tidigt då. Ja det är ju inte klokt vad de växer. Skulle köpa byxor till lille Lennart idag och damen i butiken frågade vilken storlek jag skulle ha - och jag svara 80. Hon bara tittade på mig... och frågade hur gammal han var. Ja han blir 5 månader imorgon svarade jag då. Aha. Plockade fram ett par i storlek 80, men de såg ju jttesmå ut.. så jag funderade på att köpa 86 istället.. men nej det kunde jag ju inte göra... De är ju 1-1½ år... *hehe* Så det blev ett pa storlek 80. Men kan säga att de satt slimmade på lillkillen... hur fan kommer de sitta om sju månader liksom.. =?
    Oj, hur mycket väger han då om han har 80 redan??
    Mizzz skrev 2009-11-12 22:19:15 följande:
    Jag har totalt motsatt problem för linus, alla kläder är för vida på honom.
    Samma här, jag kan bara köpa byxor med regelbar midja till mina barn.
    Men så ser ju mina barn ut som "anorexiaoffer" oxå
    Marayah skrev 2009-11-13 11:39:36 följande:
    Här har 1½ åriga Filip storlek 80/86 fortfarande. 86 e på ett ungefär men kan ibland vara för stort. O 80 kan vara smått eller lagomt liksom. Är så olika på tillverkare.
    Exakt samma här. Vincent har fortfarande 80 i sin jacka och några få plagg till. Annars är det 86 som gäller.
    dinana skrev 2009-11-13 13:01:24 följande:
    Leonard har 74/80 i kläder och 19/21 i strumpor (fast de är väldigt små tycker jag, så har faktiskt bröjat köpa 22/24 ibland). Molly som fyller tre år i mitten av december har 104/110 i kläder.
    Jösses, det låter väldigt stort för en 5 månaders! Vincent har storlek 22/24 på sina strumpor o 22 i skor o han är snart 20 månader o det är den storleken han ska ha då.
    dinana skrev 2009-11-13 13:29:02 följande:
    Ah, jo fast det är ju inte storleken på foten egentligen som är problemet utan vidden på dem. storlek 16/18 är ju så smala så de sitetr ju åt så att han inte får något syre i fossingarna... det finns lite vidare strumpor på vissa ställen.. men 19/21 har funkar bra än så länge.Mollsan har 26 i skor, men 28/30 i strumpor. Eller vi köper det till henne.. 25/27 är ju så små.
    Oj, Leo är 4,5 år och har 28/30 i strumpor och 30 i skor och då ligger han över det som han egentligen "ska" ha.
    dinana skrev 2009-11-13 13:47:28 följande:
    Jo, med tanke på att han ba vägde 1,9 när han föddes, så har han ju gått upp bra procentuellt. 6 kilo åtminstone. Han hade vuxit tre centimeter på tre veckor sist.. men men, nu har det nog stannat av lite. Han hade väl en växtkick i några veckor. Men men, vore ju kul om han låg kvar på den kurvan ett tag till. Dock tycker jag att smalnat av lite den senaste tiden, men så rör han ju så mycket mer på sig nu också. Sover inte hela dagarna längre =) 3-4 år står det i kläderna så det borde väl stämma bra på Molly tycker jag.. hon kan ju inte ha mindre kläder för de är ju så korta i ärmar och ben. Visst att jeansen är ltie långa, men de går ju att vika upp. Vi köper mest tunikor till Molly för jumprarna är ju så extremt små. De passar ju liksom bättre till Leonard nu än till henne.
    Jo, visst är det så. Leo har 116 o en del 122, han är lång som en 6 åring.
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-16 09:17:41 följande:
    Tänk när mina barn var små så hade vi helt motsatt problem. Långa smala fötter och ben utan hull på. Så alla strumpor flög av fötterna. Hemma med halvsjuk son idag. Han hade hög feber igår kväll men är feberfri idag så han vilar upp sig. Jag har planerat att få ändan ur vagnen. Har fortfarande 2 st flyttlådor kvar som står ouppackade sedan flytten för 3 månader sedan. Att det ska vara så trögt med de sista! Vore skönt att få allt klart bara. Alltså vilket väder! Säg inte att det är så här hela vintern är här? Jag vill ha snöööö!
    Riktigt tråkigt väder är det. Tyvärr så brukar det vara så här ganska stor del av vintern. Den riktiga vintern med mycket snö brukar ibland inte komma förrän i januari-februari. När båda mina barn föddes (15 och 25 mars) så var det full snöstorm ute och det var då den riktiga vintern precis hade kommit.
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-17 18:32:49 följande:
    Hoppla vad mycket folk som ville vaccinera sina barn idag. Jag tog och hämtade barnen lite tidigare än vanligt och var på vårdcentralen tio minuter innan dom började vaccineringen, ändå fick vi vänta 40 min på vår tur. Men vad drygt att ni säger att vintern är så här! Jag hatar sand. Hatar sand. Mina barn älskar uppenbarligen sand, för varje dag när jag hämtar är deras kläder helt täckta av sand. När det är minusgrader och snö är barnen rena och fina hela vintern ju! Jag tvättade barnens overaller en enda gång på hela förra vintern för dom blev aldrig smutsiga pga att det var snö. Nu ångrar jag att jag inte köpte sand-bruna overaller i år.
    Ja, jag hade inte möjlighet att hämta barnen tidigare idag så vi var där strax efter 16 och då var det proppat med folk överallt! Fick vänta över en timme på våran tur. Visste inte att det fanns så här mycket barn i i Lambohov
    Men nu är Vincent oxå vaccinerad iaf.
    Noblesse skrev 2009-11-18 11:43:18 följande:
    Vi ska vaccinera Hugo i morgon, man kunde göra det igår och imorgon. Idag så har vi varit och ettårsfotograferat honom och så ville man ju inte riskera att han mådde dåligt med feber och så eller var allmänt gnällig för att vi hade tagit den igår. Har era barn reagerat nått på vaccinet än?
    Vincent har inte reagerat nåt ännu, han har varit precis som vanligt och är på dagis nu.
    Noblesse skrev 2009-11-18 13:38:08 följande:
    Hoppas Hugo också slipper en massa biverkningar! Tar dom sprutan i armen på småbarnen också?
    På Vincent tog de i benet.
    Noblesse skrev 2009-11-18 19:27:48 följande:
    Vilka åldrar är era barn i? Det kanske beror på hur gamla barnen är vart dom väljer att ge sprutan.
    Vincent är snart 20 månader så han fick i benet på Lambohovs vc. Leo är 4,5 år och fick i armen på US.
Svar på tråden vi i linköping 1