Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

playmate86 skrev 2009-09-06 10:04:15 följande:
    jag bor i västberga percis vid ån dock inte i de nybyggda... ja det finns en hel del invandranre nhär men de är hur lugna som helst. värst är pionjärgatan och luftvärnsgatan
    Bra att veta. Nu har vi ganska precis varit på sightseeing i stan. Tittade Graflunds hemsida och blev positiv överraskad av de billiga hyrorna men när vi åkte dit idag tyckte jag att det inte såg så lugnt ut .

Skönt att det gick bra på förlossningen. Åkte också in en gång för att han inte hade rört på sig. Trodde aldrig att den lugna bebisen som låg i magen skulle bli en sån vilding . Vilken vecka är du i?
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-06 21:21:39 följande:
    ja hur går det för dig egentligen, du hade det ju lite jobbigt ett tag där??
    Jo det är mycket bättre nu. Men han kan fortfarande vara gnällig på dagtid. Vill inte sitta/ligga still utan vill helst att man går runt och vaggar på honom eller håller upp så han kan få stå och hoppa lite. Att handla lite mer saker eller att strosa runt i affärer (när jag är ensam) är det inget tal om då han blir så uttåkad i vagnen.
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-06 22:10:25 följande:
    jag är i vecka 30 nu så jag vart hyper nervös men idag är han igång som bara den
    Vad skönt. Tänk bara på att det kan komma en period nu om några veckor då barnet rör sig mindre i magen. När jag åkte in fick jag förklaringen om att de då samlar på sig som mest fett.
    Firstandhappy skrev 2009-09-06 22:59:39 följande:
    vet hur det är, min lilla är precis likadan...
    Härligt . Du som dessutom har en till hemma att underhålla. Hur är det med ryggen? Försvann det efter förlossningen?
  • LittleMee

Åh, vi har fått två erbjudanden från Stångåstaden idag. En i Lambohov och en här i Johannelund så när sambon kommer hem ska vi också strosa runt lite i Lambohov.

• LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-07 16:52:03 följande:
    lambohov är toppenområde.jag skulle lätt välja lamobov framför johannelund

kan bara hålla med.lantmannagatn är ett bra område.jag bodde där för ca 14 år sedan
    Det är Lantmannagatan vi ska till. A ska ringa tjejen som bor där nu. Inte säkert att hon vill visa lägenheten med så kort varsel men i värsta fall får vi titta hur det ser ut utvändigt men grönområde och ev lekplatser.

Du bor i Skäggetorp va? Vad tycker du om Fogdegatan (om du vet vart det ligger)?
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-07 17:01:53 följande:
    vi har bott på 3 olika nr på fogdegatan.tyvärr gillade vi inte fogdegatan då det var mycket otrevligt när vi bodde där.men som det är i alla områden så finns det bra och dåliga områdennu bor vi på en annan gata och vi stormtrivs,tyst och lugnt.tyvärr inte så många barn på gården.men vi har ekdungen bara några sekunder härifrån så det är perfekt
    Va menar du med mycket otrevligt ?? va det otäckt folk dom sprang runt eller vad ?
  • LittleMee
    annca skrev 2009-09-07 17:04:15 följande:
    Hejsan!Jag bor i Lambohov sedan 10 år. Trivs toppen. Bodde först på Storskiftesgatan som tekniskt sett hr til lilla Mjärdevi, och nu på Brukaregatan, och här ärhur lungt som helst :) (Och promenadavstånd till jobbet i Mjärdevi...)Har två barn, en tjej på 4,5 och en kille på 8 mån.Hon går på ett toppendagis, och har bara hört gott om de andra i området också!
    Tack för ditt inlägg. Blir mer och mer sugen på Lambohov

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-07 19:27:23 följande:
    Vilket nummer på Lantmannagatan? Vi bor på 172 (eller det vet du ju kanske eftersom ni var här en gång ).
    Jo men jag kom inte vilket nr du bodde på. Vi var aldrig där idag för tjejen skulle bort ikväll men imorgon när A slutar har vi bokat en tid. Lantmannagatan 97 är det så det är nog en bit ifrån er.
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-07 21:15:22 följande:
    lagt in en bild på vaggan som vi har till vincent i bildgalleriet kolla om ni vill
    Det är ju lite charmigt när man kan använda sånt som man själv använde som liten.

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-07 21:19:35 följande:
    Ja, det är på andra sidan gatan.
    Misstänkte det

Själva gatan verkar vara hur lång som helst.
  • LittleMee
    MyPlace skrev 2009-09-08 11:28:08 följande:
    ja lambohov är fint att gå och strosa i mkt frisk luft och lugn och ro... funderar på lång lång sikt att kanske se efter en lgh där... tiden får liksom utvisa de..
    Vart bor ni nu?
  • LittleMee

Nu har vi varit och tittat på lägenheten och jag är kär!! . Förskola runt knuten och lekplats precis nedanför balkongen. Nackdelen är att när jag frågade om grannarna så sa han att barnen är lite väl "livliga". Tjuvringer på dörren och kladdar på asfalten/trappen. När vi pratade med Sångåstaden sa hon att vi bara var på tredje plats så vi får bara lägenheten om de två med högre poäng tackar nej och chansen för det är nog ganska liten så vi får nog se om andra lägenheter.

Svar på tråden vi i linköping 1