Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

Firstandhappy skrev 2009-09-18 21:44:18 följande:
    tycker de har jättefina kläder... som tur e så är ju intekläder till nyfödda så jättedyra, blir ju knappast billigare när dom blir äldre o sliter mer på dom..
    Tycker jag också. Inte så gullegull på kläderna.

Jag är dessutom för snål för att lägga ut över närmare 100 kr för en body när han växer ur den på nån månad. Svärmor är desto mer generösare. Där handlas det flitigt på Kappahl och Lindex. Vi har sagt att han inte hinner använda allt men hon handlar ändå. Förra månaden la jag ut på Tradera och fick över tusen kr.

Tack svärmor !
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-18 23:02:49 följande:
    fy fan jag skäms nästan nu, gick på stan idag o handlade lite som sagt, sa nån gång att "molgan behöver byxor och pyjamas" kollade sen igenom stora väskan med kläder som han ska ha, typ strl 62 och jag hittade 11 pyjamas o 19 par byxor (dock inte inräknat de som ligger i tvätten o som han har i garderoben)... just nu känns de 2 par byxorna jag köpte till han ganska onödiga..
    Vafan ?!? Ha ha... Maxen har typ 8-10 par byxor i stl 68 och det är precis lagom. Resten har jag sålt.

Du borde skämmas !! ... sen kan du njuta av din pojk i de nya fina byxorna
  • LittleMee

*Gäsp*. Skulle ha gått och lagt mig någonlunda tidigt igår. Gick in till sambon för att säga godnatt men fastnade också framför spelet, så jag kom inte i säng förrän vid halv tre. Tio över sex galade tuppen från spjälsängen och har hittills vägrat somna om. Bara det inte blir som igår att han blir så övertrött att han bara skriker.
    Nu sitter han i sin sitter och ser så nöjd ut.

Funderar också på Ikano. Har sett att H&M har ullsockor på nätet men har hittills inte hittat i butikerna. Sen behöver jag nya kläder då jag fortfarande är tjocker och inte kommer in i mina gamla .

• LittleMee
    dinana skrev 2009-09-19 10:52:54 följande:
    Samma som här då...  kanske syns där. Får se vad man hittar på...
    Att du är tjocker? . Tyckte du såg bra slimmare ut förra veckan (om det var du) än sist.
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-09-19 11:02:50 följande:
    Jo, fast är ju 10 kilo över vad jag brukar väga.... suck.. har börjat å äta skräpmat igen dessutom.. så när väl FP trillar in så skall jag börja banta igen
    Samma här. Väger också runt 10 kilo mer än innan graviditeten. Har nog också blivit en del skräpmat då Maxen har sugit alla krafter man har haft i kroppen så man inte har orkat laga mat. Sen äter jag för sällan och då blir man svinhungrig och stoppar i sig för mycket.

Då måste du ha varit ganska liten förut? Tycker inte alls att du är tjock eller ens mullig nu.
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-09-19 11:15:58 följande:
    Nja, men ganska mycket fetare än jag trivs med. Vägde 57 kilo innan graviditeten, sen gick jag upp till 85 kilo under graviditeten... och nu har jag kämpat mig ner till 67 i alla fall, varnere på 65 å vände... men men... sen gick jag upp igen.
    Tja, spelar nog ingen roll vad andra säger. Man ska trivas själv.
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-09-19 11:35:28 följande:
    Japp precis... vet inte riktigt vad som är idelvikt och det spelar ju inte så stor roll, bara man mår bra själv. Man skall ju inte gå så mycket på vikten utan på vad som känns bäst.
    Man blir nog viktfixerad ändå... tyvärr.
  • LittleMee

Finns det fler frisörsalonger i Tornby förutom den på övervåningen?

• LittleMee
    dinana skrev 2009-09-20 11:30:36 följande:
    Åh har hittat en overall till Leonard på Ebay som jag bara måste ha.. men hon som säljer vill inte skicka till Sverige... hur skall jag göra nu då.. =( Gaaah, dumma engelskmän!!!
    Vill du verkligen ha den så kanske du kan köpa två overaller så det är lite mer värt för säljaren gå till postkontoret . Beroende på priset kanske du kan sälja den andra vidare på Tradera?

Har du en länk till auktionen så man får se?
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-09-20 12:19:47 följande:
    ja precis, om man bjuder kan de vägra att skicka den då?
    Det går inte att buda om Sverige inte står med på listan de skickar till. Kom överens med en säljaren en gång om att jag skulle få köpa men det tog stopp när jag skulle buda. Fick be henne ändra om i auktionen.
Svar på tråden vi i linköping 1