Inlägg från: Noblesse |Visa alla inlägg
  • Noblesse

vi i linköping 1

Förstår att det måste vara jobbigt det där med vikten. Själv har jag haft turen att gå ner alla mina graviditetskilon innan denna graviditet (19 kg) men det stod ett bra tag på 5 kg+. Jag är inte överviktig men jag känner mig och är dessutom sjukt otränad och det känns denna graviditet, att bära runt på en snart ettåring med lite foglossning känns inte bra för ryggen. Måste verkligen göra nått för att bli starkare i ryggen.

Vi har också ätit middag nyss, här blev det kyckling med pasta och örtsås med soltorkade tomater, väldigt gott kan jag säga

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • Noblesse
    LittleMee skrev 2009-09-22 11:16:06 följande:
    Hej,Då var det dags för klippning igen. Har hittills inte hittat en frisör jag är nöjd med här i stan så jag vill ha tips. Inte någon som är van vid att klippa tanter utan det ska helst vara en yngre sak som vågar lite mer.
    Har också haft lite svårt med att hitta någon frisör här i Linköping. Nu har jag klippt mig på brännpunkt 2 gånger och jag har blivit nöjd Får se om jag kanske testar någon annan stans nästa gång. Dessutom är det dyrare att klippa sig här än i Eskilstuna men det är säkert bara för att det är en större stad. Hur mycket brukar ni få betala? På brännpunkt kostar det 300 kr.
  • Noblesse
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-22 09:52:22 följande:
    Jag skulle ha åkt på studiebesök på barnahuset nu, men de ringde o sa att de var sjuka, så jag fick ställa mina frågor via telefonen istället. Så nu blir jag hemma o ska plugga, sen ska jag ner till stan o äta lunch med min sambo o sen ska jag till skolan för handledning.
    Mysigt med lunch på stan
  • Noblesse
    LittleMee skrev 2009-09-22 11:28:45 följande:
    300 kr är ju billigt. Brukar annars ligga nämnare 400 kr.Var du på brännpunkt för att klippa topparna eller för helt nya frisyrer ? har du vid dessa tillfällen gluttat på andra kunder ? vad är din uppfattning om vad salongen har för åldersmålgrupp? Många frågar . Men jag vill inte bli besviken igen.
    Jo jag har förstått att det är ganska billigt med 300 här, i Eskilstuna klipper man sig under 300 nästan överallt. Jag har ju som sagt bara varit där två gånger och det har varit två olika frisörer jag varit hos. Men när jag var där sist och satt och väntade så var det bara unga där, någon tonårstjej och en kille i 20-års åldern så jag tycker nog de verkar rikta sig till unga och då borde de ju vara duktiga på det också

När jag klippte mig första gången så klippte jag topparna och lugg till det. Andra gången klippte jag av ganska mycket på längden samt klippte upp håret rätt mycket, så lite olika har det ju varit Om jag inte hittar något annat ställe runt den prisklassen (mest för att testa lite olika) så kommer jag nog gå dit igen. Känns inte värt att betala mycket mer för klippning, åtminstone inte om man inte ska klippa något särskilt vågat utan mest topparna.
  • Noblesse

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev i den här tråden. Nu är jag i alla fall i vecka 20 och magen är riktigt stor redan, mycket större än med sonen vid den här tiden i graviditeten. Men det blir väl så när man blir gravid så tätt Känner massor av rörelser och det är så mysigt.

Jag var iväg till Storken i onsdags och vaccinerade mig där Det gick jättebra, sprutan kändes inte ens och jag blev bara öm i armen senare mot kvällen och är fortfarande lite öm. Känner inget annat. Hörde och läste igår också att man nu bara behöver ta en spruta istället för två så länge man inte har nedsatt immunförsvar eller är barn.

Barn under 3 år ska ju tydligen också få vaccineras snart, hur kommer ni göra med era barn då, ska de få vaccinera sig? Vi kommer låta Hugo vaccineras i så fall, känns som att det är han som är utsatt för störst risk i och med att han ska börja dagis i mars också och när vi är på öppna förskolan och så.

• Noblesse
    playmate86 skrev 2009-11-09 16:46:29 följande:
    kommer här med senaste nytt....fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..adressen till bloggen är www.mammagudomlund.blogg.sekommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
    Grattis! Och vad gäller din mjölk så kommer det alldeles säkert igång med annat än råmjölk snart, är det inte 3:e eller 4:e dagen det brukar sätta igång ordentligt och man får stenhårda bröst Har för mig det.
  • Noblesse

Nu håller jag på och städa hela lägenheten här hemma, det tar ju sin lilla tid med en ettåring som springer efter och river ut allt man plockar in i skåpen och så Men söt är han. Han har lärt sig att ta sig upp i vår säng nu och det tycker han är vääldigt kul. Extra kul är våra lampor som står på nattduksborden bredvid, han skrattar som bara den när man säger nej och tar bort honom därifrån, då kastar han sig bakåt i sängen och skrattar ännu mer. Sambon har labb i skolan så han slutar inte förrän 21.00

• Noblesse

Din son har verkligen vuxit till sig dinana När Hugo var 5 månader så började vi nog också med stlk 74, men det kunde han ha ett BRA tag för han hade en lång period där han inte växte så mycket. Nu är han 13 månader och har stlk 80/86, 86 behövs i bodysar medan byxor brukar passa bra med 80 På ettårskontrollen var han 78,5 cm lång och vägde strax över 10 kg om jag inte minns fel, men nu är han nog lite större för han har blivit otroligt duktig på att äta om man jämför med förut, fast å andra sidan springer han ju runt hela dagarna så det lär väl gå åt

• Noblesse

Ja visst är det trist att det aldrig blir någon snö som ligger kvar förrän efter nyår. Så tråkigt med det här blöta vädret, inge kul alls att gå ut i. Idag är verkligen en tråkdag då vi förmodligen bara kommer sitta inne, öppna förskolan är bara från 0-1 år också, så dit kan vi inte heller gå.

Vi har verkligen tvätt-panik här hemma, det är massor som behövs tvättas och vår tvättmaskin gick sönder härom dagen så att tvätten var alldeles dyblöt. Igår bokade vi en tvätttid för att kunna hänga den blöta tvätten i torkrummet, och det gjorde vi också.

När sambon skulle iväg och hämta tvätten så funkar inte vår bricka som man behöver för att komma in i tvättstugan, som tur var fick vi ut tvätten eftersom hon som skulle ha tvätttiden efter kom och öppnade. Men nu har vi varken vår egna tvättmaskin eller tillgång till tvättstugan.

Ringde Graflunds idag och crendo skulle höra av sig inom 48 timmar, men det har dom då aldrig gjort tidigare, de två senaste gångerna tog det 2 respektive 1½ vecka innan dom hörde av sig trots att jag ringde graflunds 2 gånger. Hoppas verkligen dom skyndar på den här gången.

• Noblesse

Vi ska vaccinera Hugo i morgon, man kunde göra det igår och imorgon. Idag så har vi varit och ettårsfotograferat honom och så ville man ju inte riskera att han mådde dåligt med feber och så eller var allmänt gnällig för att vi hade tagit den igår. Har era barn reagerat nått på vaccinet än?

• Noblesse
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-18 14:03:41 följande:
    På Vincent tog de i benet.
    Ja det var det jag anade eftersom dom tar sprutorna i benen när det gäller dom vanliga vaccinationerna på bvc också.
  • Noblesse

Vilka åldrar är era barn i? Det kanske beror på hur gamla barnen är vart dom väljer att ge sprutan.

Svar på tråden vi i linköping 1