Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

vi i linköping 1

Folke passar bra i Linköping. :) Jo, du kanske assoscierar Max med din son, och då låter det "barnsligt"? Jaja, fint är det iaf. :)

Har rotat igenom varje bokstav på en namnsida och nu ser listan ut såhär:

Ari
    Aaron
    Ben
    Colin
    Didrik
    Ebbe
    Ian
    Joel
    Kasper
    Kaspar
    Levi
    Morgan
    Simeon

Vad tycker ni?

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Lucille

Caspar med kort a, precis som Casper, fast med a. Fanns det inte en julkalender som hette Caspar av Nudådalen eller något sånt?

Mina absoluta favoriter i listan är nog Didrik, Levi, Ari, Ian och Ebbe.

Jag och pappan är ju inte tillsammans och bor inte i samma stad, så vi har inte 'smittat' varandra med våra resp. smaker. För mig är namn något jätteviktigt och jag kan inte bara "suga" på ett namn för att gilla det. Han tyckte ju att jag skulle "suga" på Wilmus, men jag tycker namnet suger tillräckligt. haha

• Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-12 22:03:06 följande:
    jajamensanjag gillar ovanliga namn.de vanliga namnen är så trista.jag ville att min son skulle heta bartolumeus men halva släkten gapskrattade åt namnet så det blev linus(på linjen)hade maken och jag fått en son så skulle han hetat nils eller vikinghoppas alla har haft en bra dag.här ska maken och jag se på film strax
    Jag vill inte ha För ovanliga namn, men aldrig ett namn som är poppis eller på väg att bli. Lite mittimellan...

Jag kan tänka mig Atticus, men det är visst bara jag som gillar. hehe Böööökigt. Har vi inte kommit överens om något innan sonen föds så tar jag saken i egna händer och Bestämmer vad det blir. :) Namn måste ju ungen ha, och han vänjer sig nog. hihi
  • Lucille

Jo, men det blir inte alltid så, tyvärr. Jag tycker han är en Didrik på UL t.o.m. hehe Ett namn kan kännas rätt för mig när jag ser barnet, men inte för honom. Tyvärr ser A barnet som just det, ett barn (för alltid). Han vill inte tänka på att barnet blir vuxet en dag och måste kunna andvända sitt namn utanför hemmet. Han ville Tindra för en flicka och jag AVSKYR det namnet (ta inte illa upp om ni andvänt det namnet, för det är ju smaksak). Då ville jag Ania, men ändrade sen till Noura.

• Lucille

Sevin?? Jag som tyckte det var tillräckligt fult med Cewin. :/ Nej, inga lustiga stavelser, och inget för vanligt eller extremt ovanligt. Vissa tänker ju inte på ungen heller...

• Lucille

Det var en diskussion här på FL för några år sedan där en kvinna älskade råttor och ville döpa sitt barn till typ Råttalina eller liknande. Du kan tänka dig att det blev livat, och kvinnan var helt seriös och försvarande råttor som om de vore hennes barn. Då tror jag att man har en skruv lös någonstans...

• Lucille

Hittade detta in en artikel om konstiga namn

"Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116 (Pronounced "Albin"). In 1991, Elisabeth Hallin and Lasse Diding wanted to protest the naming law of Sweden, which states that the court can diapprove of names that "for some obvious reason are not suitable as a first name." They were fined 5,000 kronor (about $680 at the time).

The parents claimed that the 43-character name as "a pregnant, expressionistic development that we see as an artistic creation." The court didn't buy it and upheld the fine. Then the parents tried to resubmit the name as "A" (yes, one letter - also pronounced "Albin"). The court didn't buy that either, saying that one letter names are prohibited.

The baby finally went with "Albin Hallin" though in his passport his name was given as "Icke namngivet gossebarn" meaning "unnamed little boy.""

• Lucille

Skorpan, så spännande!! Hoppas det kommer igång ordentligt nu, så du får din bebis på rätt sida av sidan så fort som möjligt. :D Lycka till!!!

Själv har jag precis kommit från BM (Gunilla Swansén) och fått lyssna på bebishjärtat. Låg runt 140, så det lät fint. Som ljuv musik. Och så pep det till som tusan när det sparkades därinne.

Har inte träffat min vanliga BM på länge. Hon hade semester under tiden för min inskrivning, så jag fick Ingegerd Ahldén (?). Båda två är underbara damer. :) Någon som haft de som BM?

• Lucille

Det finns alltså inga dåliga BM:or på Kvinnohälsan? :D Härligt. Man hör ju så mycket gnäll annars. :) Jag är nöjd hitills iaf, men jag har ju inget att jämföra med heller. Fast jag vet ju hur en trevlig person är. :)

Blir inget Ullared för mig imorgon, vilket känns både tråkigt och skönt. Det finns ju fler chanser.

Svar på tråden vi i linköping 1