Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

Jag har bott på T1, Valla, Tannefors (Drottningtorget!) och nu i Haninge. Där jag bor nu är det första som känts riktigt barnvänligt. Valla funkar nog rätt bra också, men mer åt Skogsfrid till isf. T1 var rätt lugnt, men för mycket gata och inte tillräckligt med natur. Lägenheten i Tannefors var jättecentral och det tjoades och hade sig varje helg, och låg precis vid gatan (däremot var det lugnt om man tänker kriminalitet och så).

Jag skulle vara i himmlen om jag kunde få bo kvar här ute, vare sig det blir Haninge, Vidingsjö, Ullstämma eller Blästad. Helt perfekt för barn. :) Flyttar jag härifrån så kommer jag återvända någon dag, det lovar jag!

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Lucille
    HöstHäxa skrev 2009-09-16 19:18:19 följande:
    Vi har pratat lite om att Valla inte vore så dumt om vi ska flytta till större. Men Skogsfrid... vart ligger det?
    Ungefär där som de bygger nytt. Låg en vårdcentral där förut, men den har rivits. Vi bodde bredvid parken som ligger vid gravgården. Plommongatan. Det var mysigt, och där vi bodde var det inte så jättenära vägen heller. Men Valla är väll någorlunda stort, tror jag? Jag kan bara uttala mig om Valla-Skogsfrid.
  • Lucille

GRATTIS SKORPAN!!! Så underbart söt han är, lilla parveln! Drygt 4kg, men han ser ändå så liten ut. =D Men det kanske är pappans händer som är stora? :) Åhh, jättestort grattis iaf och hoppas du kan få vila lite mellan varven. *kram*

• Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-18 08:40:53 följande:
    blää!corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=4...=jag har sett honom många gånger i olika affärer bland tjej/damkläderna.han är verkligen äcklig och vidrig.bara man såg honom så fick man kvälningar
    Han har erbjudit mig jobb!! Vilken jävla tur att jag inte tog det!! :( Usch, vad äcklad jag känner mig nu!! Det var förra sommaren när jag gick på bron (som ligger precis vid järnvägen) som han körde upp bredvid mig och började erbjuda mig guld och gröna skogar (han skulle betala körkort, etc. och jag behövde inte jobba varje dag, men skulle få bra betalt), och sen övertalade mig att gå åt sidan för att ge mig hans nummer. Jag tyckte att det var väldigt oseriöst, jag hade redan jobb och har aldrig varit intresserad av att bli personlig assistent, så jag ringde aldrig upp. Manuel eller Emanuel-någonting heter han...
  • Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-18 11:50:42 följande:
    ush man mår illa bara man tänker på honom.den lilla vita hunden hade han oftast nere i en korg mellan beben.antaglugen för att locka till sig småflickor.hoppas de tar hand om äcklet i fängelset!
    Usch ja. När jag läste det så kändes det som att jag fick iskallt vatten över mig. :/

Förresten, vet ni vem skäggiga gubben är? Han som ser ut som en hemlös terrorist och Alltid är i stan. Har alltid undrat, men det är ju inte helt lätt att ta reda på det.
  • Lucille
    Mandarin skrev 2009-09-18 13:00:05 följande:
    Ja, min sambo vet vem det är. Alkoholist sosfall men ofarlig....
    Alkoholist? Jag tycker mig aldrig ha sett tecken på berusning. :/ Men resten förvånar mig inte.
  • Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-18 14:05:47 följande:
    Puh. Bråkade med Maxen halva förmiddagen för han vägrade sova. Blev less till slut så jag tänkte att då får det vara, han fick gnälla bäst han ville för att han var övertrött. Nu badade vi precis och det var så roligt att klä på en trasdocka. Han var helt slut och brydde sig inte om när jag drog tröjan över huvudet, klippte naglarna och vände på honom fram och tillbaka. Nu ska det bli intressant att se hur länge han sover .
    Bra att han lär sig det där nu! När han blir ungdom och vuxen så kommer han behöva vetskapen om vad som händer om man inte sover som man ska. Tala om för honom att han kommer känna sig mer än dubbelt så trött om han blir bakis i framtiden. haha ;)
    Familjetrollet skrev 2009-09-18 13:46:19 följande:
    huga,ryser när jag ser honom.han står ju överallt och bara stirrar.jag brukar skoja om att han ser ut som en teorrorist.barnen är rädda för honom.han kan ju stå i samma hörn i timtal tyvärr inte.men jag kan se om jag har nått kvarglömt
    Jo, det är lite lustigt att se honom på ett ställe och flera timmar senare återvända och se honom stå kvar på exakt samma fläck. Har dock aldrig känt obehag; har alltid känt att han är ofarlig, bara lite smålustig. Ibland tittar han ju inte på något alls; bara står där. När han dör så måste vi göra en staty av honom, så man känner igen sig i stan. :D Skulle kännas tomt och ensamt annars.
  • Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-18 14:15:42 följande:
    Det var ju synd att jag redan har hunnit sälja det mesta han inte använder. Har lovat Allie lite grejer också. Men jag ska gräva fram lite så återkommer jag till dig.
    Hittar du något i strl 50-56 så kan du ge det till playmate86, om du vill. Jag kommer förmodligen halvt drunkna i kläder av just den storleken. :D
  • Lucille

Ang frisörer så har jag varit hos några stycken. Var jättenöjd med en kvinna som jobbade på Hår & Sånt, men hon slutade. Sen gick jag till Studio Unique, en tjej som hette Therese, och jag fick faktiskt en väldigt fin frisyr, för 350kr. Det finns även en kille där som heter Roger som är duktig (sett på andras frisyrer). Jag har svårfixat hår, för det är ömsom jättelockigt (självlockligt), och ömsom ganska rakt, och man vet aldrig riktigt vart håret vill böja sig. Men jag är nöjd. :) Jag vågar mig inte på billigare frisörer...

• Lucille
    Skorpan08 skrev 2009-09-22 19:54:43 följande:
    Godkväll tjejer!Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom.På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck.Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!!Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna! Så håll tummarna nu!Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
    Usch vad läskigt och hemskt. Tänker på er och hoppas att det ska fortsätta gå åt rätt håll. KRAM
  • Lucille
    dinana skrev 2009-09-23 22:42:23 följande:
    Butiken nere vid Trädgårdstorget har väl Molo om jag inte minns fel, om de nu finns kvar där. Humm,. kommer inte ihåg vad den heter dock.
    Menar du Batinki? Den finns kvar. Jag har faktiskt inte varit där på hundra år ungefär. Rätt dyrt, väll?

Någon annan som gillar affären Unni?
  • Lucille
    dinana skrev 2009-09-23 23:12:27 följande:
    Ja precis, så var det nog den hette. Brukar smyga in där när de har rea. De brukar ju ha lite kläder hängandes ute på en klädhängare i alla fall sommartid. Jo det är ju inga lågpriser på dem direkt.
    Kollade precis deras webshop och såg en jättesnygg body/heldräckt i gult med zebror på. Lite sugen. Men först Ullared. :) 30/9 drar det iväg.
  • Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-24 07:05:14 följande:
    tror den affären heter batinki är det den som ligger ovanför the phonehouse inne i stanDinana jag kollar upp när ikanohuset öppnar.sms dig sen när vi går hemmefrån
    Den ligger nästan vid Presstop på trädgårdstorget, byggnaden bredvid. Längst upp till vänster, om du står med rygggen mot vägen. 
  • Lucille
    AllieF skrev 2009-09-24 07:30:39 följande:
    Den ligger nästan vid Presstop på trädgårdstorget, byggnaden bredvid. Längst upp till vänster, om du står med rygggen mot vägen. 
    Sorry, missförstod! :/

Ja, det stämmer, vägen upp från PhoneHouse.
  • Lucille
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 21:35:44 följande:
    På tåget tror jag att man bara kan betala kontant, eller om det bara är vissa kort som funkar att betala med.
    De tar kort på tåget, men inte sånna som kräver att man är online (t.ex. Maestro, som jag har).

---

Var förresten på ett extra UL idag, och snorungen moonade mig, min mor och läkaren. haha Han har väll hört min mors komplimanger om hans snopp, så han lät den dingla rakt framför oss. XD
Svar på tråden vi i linköping 1