Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 19

Fröken Småland skrev 2009-09-29 15:09:39 följande:
    Nope, det är Emmaljunga som har ställbar fjädring. Brio med Compaktchassi är jättestum och stötig och tuuuung. Samma Brio med Reversiblechassi är liten, lätt och med jättehärligt gung i.
    Hmmm missade biten om compact; det fanns 3 (!) olika chassin vill jag minnas och jag hade en av dem som var "reversible" men den hette inte så och var storleksmässigt mellan compact och Reversible.
    *ursäkta ot, blev nostalgisk*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2009-09-29 18:05:20 följande:
    Har inte du det? Det är ett krav för att få äga en Bugaboo. Man måste se perfekt ut och ha ett perfekt hem. Annars representerar man inte Bugaboo på rätt sätt
    Ja ni vet väl att det finns en BMI-gräns för Bugga-innehav?
    Här är det inte barnets maxvikt som gäller
    *tror det har något med garantin också att göra mummel mummel*
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2009-09-29 18:11:56 följande:
    Ja och perfekt hy och små fötter (på mamman alltså) jag var helt klart på gränsen med mina st 39 fötter. Det var inte uppstakkat. Men jag fick dispans.
    Ja köper man tillräckligt mycket tillbehör så kan man komma undan just det!
    (läser ni inte det finstilta i kontraktet tjejer?!)
  • Bellbox
    Kavat skrev 2009-09-29 18:24:21 följande:
    Du är galen kvinna!
    *I second that*
  • Bellbox
    0709 skrev 2009-09-29 19:16:32 följande:
    Vet någon vart det kan finnas "skötväskhållare" till bugaboos vagn med bugaboos skötväska? Fick ett svar av "mamsens" men vet inte vart man kan hitta dessa!
    BeConnected säljs via t.ex www.mylittlestar.se (tror jag det är)
  • Bellbox

Förlåt på förhand men jag vet då INTE om jag tycker att det svarta chassit var snyggt + med den röda bromsen
    Nu blir jag väl utbuad men jag tycker det gör att den ser ut som en Bugga-kopia men vi Buggafrälsta vet ju att det är orginal så det är väl det viktiga
    Känns mer som en tillfällig modefluga (det är väl bara ett antal?) och när några fler sådana kommit inom de närmsta åren i andra versioner så tror jag de klassiska chassina känns...ja just det; mer klassiska
    *förlåt förlåt förlåt men man får väl säga sin åsikt?*
    Kram ändå!

• Bellbox
    Fröken Småland skrev 2009-10-01 17:24:36 följande:
    Och här är ytterligare en Judas... Men jag gillar nya skötväskan i skinn
    +
    Asereht skrev 2009-10-01 17:20:21 följande:
    Jag tycker nog som du. *hukar för säkerhets skull* Har redan gått igenom lackade chassin under 90-talet och blev riktigt less på dem, kan säga att repor inte är kul på lackade chassin. Föredrar defenitivt klassiskt silverfärgat.
    + Pixter = Sant!
  • Bellbox
    Asereht skrev 2009-10-06 08:42:56 följande:
    En prisfråga, vad ska man sätta för pris på en klarblå (nya blå) bugaboo åkpåse i mkt fint skick (knappt använd) om man skulle sälja?
    Har inte sålt själv, men tyvärr tror jag du får landa runt 650kr; har för mig att jag sett detta ungefärliga pris på säljsajter...
    Kanske en aning mer om du betonar att den är helt ny?
    Vad tror ni andra?
  • Bellbox

Vad tycker ni erfarna här inne; behöver man vinterhjul om man vistas i "blandad" miljö; asfalt, stan, viss landsbyggd, snörisk finns...
    ?

• Bellbox
    Kavat skrev 2009-10-06 17:04:16 följande:
     Och för att inte var för ot, så måste jag fråga hur tätt du sätter piprensare runt om swirvelhjulen?
    Va?! Piprensare?!
    *fattar nada*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19