Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 19

Ingen med åsikt om vinterhjuls vara eller icke-vara?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    modestyclara skrev 2009-10-06 21:50:51 följande:
    Verkar vara så att ingenjörer har en förkärlek för bugaboo Vi kanske borde ha en marknadsundersökning här och kolla yrke/titel på bugga-ägare. Kan ju hjälpa bugaboo lite på traven så att den kan rikta sina produkter lite bättre *drömmer om varselsuffla och larvfötter*
  • Bellbox
    tezzi152 skrev 2009-10-17 18:35:15 följande:
    Vad tycker ni - ska jag köpa en begagnad Bee nu, eller ska jag vänta till i februari när nya kommer?? vill så gärna ha en nu, men så vill jag gärna ha den nya med längre rygg o bredare sits... Hmm svårt val... Eller??
    VÄNTA hade jag gjort
    *men det är jag det*
    (om du inte får ett otroligt oslagbart pris förstås...)
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2009-10-18 11:06:01 följande:
    Jag går mot strömmen och säger att jag tycker att grå/svart är en jättesnygg kombo. Visst, lite trist men ohhh så stilren och smäcker. Där kommer buggan och dess design verkligen till sin rätt utan att en massa plottriga färger stör intrycket. Sen gillar jag många/starka färger också, det finns en klädsel till varje dag på året helt enkelt
    Håller med dig helt och hållet
  • Bellbox

Eftersom jag hängt här ibland med alla ni andra med så god smak så tänkte jag rådfråga er; nu kommer det förhoppningsvis en bebis i vår (& jag kommer inte köpa något än på bra länge men klart man vill börja kolla runt) och det jag undrar är:
    Eftersom dubbelvagnen från Bugaboo inte lär komma till i vår och jag då har en nyss fylld 2-åring: VAD skulle ni köpa för dubbelvagn och varför?
    OCH: visst hade ni väl behållt er bugga som kompletteringsvagn?!

• Bellbox
    modestyclara skrev 2009-10-28 16:23:59 följande:
    uj dubbel om du vill ha en vagn du kan komma fram inne i stan och affärer med annars kanske en teutonia med svängbara framhjul men den har jag inte haft själv
    TACK för att du ville svara
    Tror Teutonias är väldigt bred tyvärr, men UJ är ju smidig!
  • Bellbox
    SödeSara skrev 2009-10-29 18:01:51 följande:
    Hej kära ni! Jag är juh stolt ägare till en Bugaboo (RED) och bara längtar till våren när makaronen ska titta ut. Håller på att kika på bsbyskydd och har fastnat för Akta Gracos Logico S!? Undrar om någon möjligtvis har en bild på en sådan på en bugga hur det ser ut med adaptern och hela kittet??? Hoppas ni kan hjälpa mig! :P
    Har ingen bild men vi hade den och vi var supernöjda!!
    Bekväm, bra att bära, kanon med suffletten som skyddar mot regn, vind och sol och helt ok färger
  • Bellbox
    modestyclara skrev 2009-11-01 17:53:16 följande:
    här är det: familjenkidz.blogg.se/2009/september/bugaboos...#comment
    Tyckte spontant att den vid första anblick påminde om min JuJuBe där på bild i bloggen (den skulle jag aldrig byta bort!! )
    Men ser att de kanske inte är så lika ändå... Men klart bättre än den förra Bugga-skötväskan som jag inte gillade alls
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    daphniamagna skrev 2009-11-05 20:33:50 följande:
    Är det någon som har en bugga med orange bas? Börjar smått ångra att jag tog brun bas. Borde ha valt orange bas och rosa toptyg..
    Nä jag tror det är mer klassiskt i längden
  • Bellbox
    3småttingar skrev 2009-11-11 10:04:13 följande:
    Tänkte fråga om nån har nått bra sköteväske tips? Har en Skiphop Dash Deluxe men den är röd och det matchar sådär med det rosa och gråa Det funkar ju men vill ha nån annan.. Elodies stroller shopper, sitter dom bra?
    Jag älskar JuJuBe modell BeAll från www.mylittlestar.se
    (har den i svart/silver)
    Men den har ökat i pris ganska mycket

vet att andra här brukar tipsa om andra så hoppas du får fler tips
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2009-11-11 12:37:07 följande:
    Ja sedan 2004 Är det kramsnö som inte är oplogat så kan det bli lite knepigt. Du kan i värsta fall vända de stora hjulen fram för kortare strapatser med snö eller terräng. Det är dock inte det mest bekväma sättet att köra en Bugga. Vi bor i sthlm och behöver inte vinterhjulen som finns att köpa till (fasta  stora framhjul) Vi behöver alltså inte vinterhjulen och de små funkar finemang. Men det kan komma dagar då du måste iväg tilll BVC kl 07:00 och det är oplogat med kramsnö, då kan det bli lite trögt. Men de dagarna är ju inte många. Kall snö (när det är minusgrader) funkar däremot fint.
    Jag undrar en sak; om man teoretisk har ett barn i sittdelen och man kommer till ett krångligt kortare parti med snö eller sand; kan man inte fälla stolen ett snäpp från upprätt eller till fullt liggläge och tilta vagnen lite mot sig så att man puttar vagnen framför sig på enbart de stora hjulen?
    (då hamnar ju barnet i en mer upprätt position men man skjuter den bara på de stora däcken)
    Eller blir det för stor belastning på chassit tror ni?
    *bara grunnade på detta en gång och kom aldrig fram till något*
  • Bellbox
    Nikas skrev 2009-11-29 18:48:10 följande:
    Jag har fått tipset om att ifall man nu MÅSTE dra vagnen upp för trappor eller ner, så ska man fälla ut styret helt, så att det inte finns nåt som kan glida/glappa.
    Precis!!
  • Bellbox
    Jossanjo skrev 2009-11-30 23:05:08 följande:
    Åhh vad jag tycker det är svårt med skötväska. Grejen är att alla är så tjejiga, min man kommer aldrig gilla ngt färgglatt. Å bugaboos egna tycker jag är så enormt stora. Har ni experter tips? Grejen är att jag skulle vilja ha en (till mig tänker jag bara då) som inte ser så skötväskeaktig. Vet petunia, men finns det fler? tycker skötväskor är rätt fula. Å har ni ngt tips till mannen... den behöver nog inte vara så jääättestor, men inte så tjejig. Idag sa han; hur ofta har man skötväskan med sig då? ehhhh varje gång du lämnar huset sa jag. Har en red-vagn, får gärna passa till den.
    Kolla den jag har; en black/silver Ju Ju Be modell "BeAll" från
    www.mylittlestar.se

OBS: de finns i fula och snygga mönster så kolla runt, men den i black/silver gillar t.o.m min man!
    Skötunderlägget har foam-material, den har en kanon-ficka för mamma/pappa på framsidan där det finns fack för plånbok, solglasögon + en suverän nyckel-kedja med krok i gummibandsmodell så man vet vart nycklarna är + att man kan låsa upp dörren med en hand när man har barnet på ena höften t.ex
    Bra med indivuduella fack för saker (bl.a separat blöjfack med plats för krämer osv) + en separat "mess-shuttle" i plast med dragkedja så man kan lägga nedkladdade kläder där att ta med hem och tvätta...
    OBS: ganska dyra men affären har jul-erbjudnden varje dag med % rabatt + gratis frakt, kanske dyker en sådan upp?
    Köp "BeConnected" så hänger alla skötväskor kanon på vagnen (bara de har krokar/hållare på väskan)
  • Bellbox
    Miss Boring skrev 2009-12-01 15:33:10 följande:
    Jo, visst är det trixigt i början, det finns ju så många sätt att fälla ihop den på. Helt, bara ner med handtaget etc. Det där fick man ju dock fort kläm på och numera uppskattar jag att den är så lätt och har verkligen fått in rätta knycken! Swiften däremot med sitt framhjul som far hit och dit. Mjä, gillar den inget vidare i bilen, men den är ju iaf lätt den också. (Hoppas fortfarande att det ska vara en träningssak, det får väl framtiden utvisa) Förresten sätter jag lite av sambons svarta eltejp på ställen som kan hamna i marken så det skyddar lite. Swift/UJ är ju tex utsatta där fram på knoppen. Tacka vet jag att fälla ihop/ut Rollerbugen! Vilken dröm och så liten den blir!
    rollerbug??
    Vilken vagn är det?
    *har ingen koll tydligen*
  • Bellbox

Är det bara jag eller brukar man inte anlita en "stylist" eller så när man ska ta bild på en produkt som ska säljas i hela Sverige?
    Tyget HÄNGER ju i veck verkligen på sidan av liggdelen...
    Jag blir då inte sugen på att köpa denna när jag har en "riktig Bugga" hemma

www.blocket.se/goteborg/Crescent_Diva__09__kampanj___omg_leverans__24699463.htm&w=1

• Bellbox
    daphniamagna skrev 2009-12-01 21:38:35 följande:
    den går nog inte att få snyggare än så ;P
  • Bellbox
    Katjan skrev 2009-12-04 11:45:39 följande:
    Är det ngn som har den nya ståbrädan. I så fall tycker ni att den är bättre än den äldre? Jag vet inte hur jag lyckas men nästan varje gång som jag ska dra upp vagnen för ngn trappa så lyckas ståbrädan alltid åka runt och slå i trappstegen fastän jag har dragit upp och åt den med snodden som man skall göra. Borde vara mkt enklare med den nya modellen som bara går att klicka loss.
    också nyfiken så puffar för frågan
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19