• Yosa

Ni som ger lördagsgodis: köper ni det varje lördag eller har ni hemma "på lager" och ger era barn på lördagar?

Läste just facebook om inköp av lördagsgodis och kom på en fråga hit till FL.

Ni som ger era barn lördagsgodis hur gör ni? Ger ni er ut och handlar godis varje lördag eller har ni lite hemma (typ särskilt ställe där ni har detta i olika varianter) som ni ger era barn?
  • Svar på tråden Ni som ger lördagsgodis: köper ni det varje lördag eller har ni hemma "på lager" och ger era barn på lördagar?
  • lunkentuss

Vi har inte liggande hemma (då kommer det ändå behövas köpas nytt inför lördagen ) Utan vi köper hem samma dag eller dagen innan

• cicci85

Vi handlar det på lördagen, han tycker att det är roligt att köpa sitt eget godis.

• lövet2

Köper hem varje lördag eftersom vi har stora barn också, som antagligen skulle käka upp lagret med godis om det fanns ...

You make my heart glad!
  • carne

Köper varje Lördag. Mysig "tradition" för mej och sonen. :)

• aquamarin

Själva inhandlandet är nästan lika kul som att äta godiset tycker min 4åring så vi handlar varje lördag.

• Aros

Vi handlar sällan på lördagar, oftast blir det på torsdagen. En fördel med det är att sonen inte har några problem med att lägga in godiset han valt i skåpet och vänta tills på lördag. De få lördagar vi faktiskt är i affären tycker jag ofta det är barn som skriker efter godis och ska öppna det redan i affären... Sonen gillar Tom&Jerry påsarna och det är för mycket godis i dem så han delar själv upp det på två lördagar dessutom.

• Yosa

Ja vad jag (TS) förstått så är det nog vanligast såsom ni skriver att man handlar det på lördagen. När jag var barn hade alltid mamma o pappa ett godis-skåp (även om inte hela skåpet va fullt av godis precis ) och där plockade vi tillsammans ihop en skål med godis på lördagen. Men den bakgrunden och även att min dotter är allergisk så har vi alltid hemma lite olika påsar. Eftersom vi inte gärna ger henne lösgodis (pga av allergin) så blir det ju lite tråkigt med bara en sort. tex en påse ahlgrens bilar, eller en påse gott&blandat etc. så har vi flera olika påsar hemma. På lördagen plockar vi ihop lite olika till henne i en skål.

I-världens problem

• Tjatte

Hehe, det här är lite skämsigt men... vi äter upp barnens lördagsgodis! De får en slant och går iväg själva och köper sitt godis. Det de inte äter upp läggs in i ett skåp, men det finns aldrig något kvar efter söndag kväll!

• angela23

Hello ibland blir det köp på lördagar men som nu idag faktiskt så hade jag hemma redan då delar jag upp några godisar åt dem..
    man behöver inte allt för mycket för att dem ska bli nöjda

myspys med lördagsgodis

Svar på tråden Ni som ger lördagsgodis: köper ni det varje lördag eller har ni hemma "på lager" och ger era barn på lördagar?