• Svar på tråden Vad tror ni om detta? Finns det aliens?
  • Rosengrön

Jag tror att det finns liv på andra planeter men inte aliens..

Många undrar varför dom inte har rest hit tidigare dom så kallade aliens..

Jo,varför tror ni att dom vill resa hit.

Eller så är det så varför har dom inte gjort det.
    Men jag tror inte på aliens..    

• Krafs
    Rosengrön skrev 2012-01-16 14:42:06 följande:

Jag tror att det finns liv på andra planeter men inte aliens..

Många undrar varför dom inte har rest hit tidigare dom så kallade aliens..

Jo,varför tror ni att dom vill resa hit.

Eller så är det så varför har dom inte gjort det.
    Men jag tror inte på aliens..    

Alien = Utomjording = Utomjordisk livsform = Liv på annan planet än Tellus.

Så du tror på utomjordingar, men ändå inte? Förvirrande. 
  • Krafs
    Novemberbarn 08 skrev 2009-09-05 21:39:28 följande:
    Jadu, jag vet inte Tror bara det är så eftersom jorden har funnits i rättså många år... Jag menar, dem har ju haft tid på sig att hitta färdmedel o ta sig hit med och tanka och samla kraft. Men å andra sidan kanske de inte är så nyfikna. Men vi MÄNNISKOR är ju det (nufikna) så isf hade väl vi hittat dem? Tror du inte det?
    Sedan är ju frågan hur i helsike de skulle hitta oss. Universum är väldigt stort och väldigt tomt..
  • Pentagram

Jag är öppen för tanken att det finns liv på andra planeter. Att varelser från andra planeter skulle tagit sig hit i hemlighet är dock något jag håller för helt osannolikt.

• Glimma76
    Novemberbarn 08 skrev 2009-09-05 21:32:57 följande:
    Det där ser ut som en apa tkr jag :-0
    Och nä, det finns inga aliens för isf hade dem hittat hit för länge sen och vi hade MÄRKT det!
    Jag tror tvärt om. Det FINNS och det är nästan omöjligt att hitta dem pga de stora avstånde i rymden.

Vi kan inte resa någonstans mer än till månen och vi har in pronicip bara bilder på vårt solsystem, så vem säger att andra varelser skulle vara så mycket duktigare än oss och kunna resa så otroligt långt när inte vi kan det.
  • Agnostino

Finns ju ett tidsperspektiv att ta till här också. Mest troligt finns det liv i universum, på flertalet planeter. Det finns säkert intelligenta varelser också, frågan är hur långt bort de är och hur avancerad teknologi de utvecklat. Dem kommer ha lika svårt att hitta os som vi har att hitta dem och dessutom måste dem ligga på samma teknologiska nivå eller ha utvecklats längre än oss för att finna oss. Mycket som ska stämma överens innan två olika intelligenta arter från två olika solsystem skulle kunna träffa varandra.

Angående TS tror jag det är en apa av något slag. 

• Krafs
    Agnostino skrev 2012-01-17 19:24:58 följande:
    Finns ju ett tidsperspektiv att ta till här också. Mest troligt finns det liv i universum, på flertalet planeter. Det finns säkert intelligenta varelser också, frågan är hur långt bort de är och hur avancerad teknologi de utvecklat. Dem kommer ha lika svårt att hitta os som vi har att hitta dem och dessutom måste dem ligga på samma teknologiska nivå eller ha utvecklats längre än oss för att finna oss. Mycket som ska stämma överens innan två olika intelligenta arter från två olika solsystem skulle kunna träffa varandra.

Angående TS tror jag det är en apa av något slag. 
    Sedan tror jag att en civilisation som nått ett så pass avancerat läge nog inte skulle ha så mycket gemensamt med oss, jag menar varför skulle de vilja träffa oss? Det borde ju finnas andra mer utvecklade raser att råkas med.

Vi talar isåfall om en så pass avancerad ras, att de nog vid en enkel observation skulle veta mer om oss, än vi själva gör.

• Agnostino
    Krafs skrev 2012-01-18 15:21:49 följande:
    Sedan tror jag att en civilisation som nått ett så pass avancerat läge nog inte skulle ha så mycket gemensamt med oss, jag menar varför skulle de vilja träffa oss? Det borde ju finnas andra mer utvecklade raser att råkas med.

Vi talar isåfall om en så pass avancerad ras, att de nog vid en enkel observation skulle veta mer om oss, än vi själva gör.
    Jovisst. Samtidigt skulle dem kunna vara lika oss (en del av oss iaf...) och vilja sprida sin kunskap och därmed komma och hälsa på oss i det syftet. Biologiskt sett torde intelligenta varelser som utvecklat teknologi vara ganska lika oss så jag ser det inte som otroligt om de skulle vilja komma och hälsa på oss ändå. Det finns dock som vi vet fortfarande fysiska lagar som skulle göra det mycket svårt för dem att ta sig till oss inom en rimlig tid.
  • Krafs
    Agnostino skrev 2012-01-18 16:24:18 följande:
    Jovisst. Samtidigt skulle dem kunna vara lika oss (en del av oss iaf...) och vilja sprida sin kunskap och därmed komma och hälsa på oss i det syftet. Biologiskt sett torde intelligenta varelser som utvecklat teknologi vara ganska lika oss så jag ser det inte som otroligt om de skulle vilja komma och hälsa på oss ändå. Det finns dock som vi vet fortfarande fysiska lagar som skulle göra det mycket svårt för dem att ta sig till oss inom en rimlig tid.
    Ja, men det är väl ändå föga troligt. Om vi utgår ifrån oss själva. Vi skulle knappast dela kunskap med en främmande ras, eftersom vi räds tom varandra.

Jag gillar inte Michio Kaku i övrigt(pr-slampa :), men jag tror knappast vi kommer bli besökta av en livsform. Mer troligt någon form av mekanisk entitet som har replikerat sig själv genom universum som har i syfte att rapportera tillbaka.

Förvisso, är vi intressanta nog så kanske rasen i sig finner det intressant att hälsa på.

Men de skulle väl vara ungefär lika intresserade av oss, som vi är av myror. 
  • Pentra
    vi5 skrev 2010-08-30 11:40:28 följande:
    vi är ju också rymdvarelser så ja varför skulle det inte finnas fler?
    Precis!
Svar på tråden Vad tror ni om detta? Finns det aliens?