Liten2008 skrev 2009-09-13 11:21:29 följande:
[citat]
Min tid med hästarna påverkar inte min sambo det minsta då han är på jobbet och det är mina pengar som driver dem, inte våra.Men han tycker att våra pengar ska driva hans sons samlarbegär på plastsaker som låter vilken jag inte håller med om det minsta och det är på "våran" tid han lägger onödig tid på barnet.Med det menar jag att man behöver inte sparka boll i över en timme ifall man bara har en halvtimme till godo innan mat/läx/annan tid blir lidande och hela e.m/kvällen blir lika kaotisk som vanligt, det förstår vem som helst utom min sambo.Har sagt att om han vill att vi ska bli "mer familj" så får han agera som en förståndig vuxen bör göra och hålla sig till de tider och folkvettsregler som finns, jag vill inte bli indragen i deras kaos utan de får anpassa sig efter det som en familj står för, samarbete, överenskommelser, regler, undantag osv, de kan inte "härja fritt" och tro att jag ska finnas där när det passar dem.En gång är ingen gång men detta är en vana och sambon har sagt att "visst ska vi vara överens" men det blir liksom aldrig så för han verkar glömma det på något sätt när han kommer in i förstabarnetsymbiosen där ingen kommer innanför deras lilla bubbla av hållahandenkaos, de beter sig som de vore fastklistrade på varann och de har inget mål på något sätt, inget blir gjort utan de bara lallar på, spelar lite spel, lattjar lite boll, kanske en sida i läxboken blir läst och min röstfrekvens liksom verkar studsa tillbaka.Lätt att ta sig in där....jag tror pappan helt enkelt vill att jag ska tycka det är lika roligt att tjata på barnet som han verkar tycka att det är (eftersom han bjuder på situationer där han tillåter barnet att bli tjatad på) han vill att jag ska älska barnet fast han inte levererar det minsta, han vill att jag ska se det som min uppgift att plocka upp efter honom och inte ha normala förväntningar utan tycka som sambon "han är bara ett stackars barn"
[/citat
Du kan inte säga att han lägger för mycket tid på sin son, helt sjukt