Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?

Kappahls grejer skulle ja ALDRIG sätta på mina barn. Jag köper inget som inte är vattentätt... Lindex har överpris till förhållande av kvalite tycker jag.

Molo har jag köpt, dyr 1200kr, men ja kan gå ifrån dagis och veta att barnen inte blir blöta igenom eller fryser. O det är värt varande öre tycker jag!

• Annamamma 83
    lillsnurpan skrev 2009-09-06 10:25:02 följande:
    Glömde säga att det är de lite billigare alternativen jag vill veta om som: H&M, Kappahl, Bamse (Lindex), Fix (Lindex), Åhléns. POP, Reima och didrikson är säkert jättebra men de är för dyra för att ha på dagis!!
    men hur tänker du nu?
    det är ju på dagis de behöver BRA kläder. De är ju där dom ät ute hela dagarna o rullar sig i snön. Aldrig att ja skulle ha en billigare variant på dagis o en bra hemma. Tvärtom i så fall. Hemma är vi inte ute alls lika mkt eller länge som de är på dagis..
  • Annamamma 83

Alla säger att märkeskläderna är så dyra, men man TJÄNAR på att köpa såna, för de är så bra andra handsvärde.

köpte molo overall för 1200 förra året. Eftersom det är så bra kvalite så ser den fortfarande ut o vara i nyskick.
    Så jag har precis sålt den på blocket för 700kr
    Alltså hade jag 700kr till godo när jag köpte den nya molo overallen!

Vore jag fattig eller snål, så köper ja hellre ett beg märkes set på tradera eller blocket än ett nytt kasst budget set.

brukar köpa ett extra set från pop tex på blocket o ha som extra, jättebra!

• Annamamma 83
    RonjaLi skrev 2009-09-06 10:45:31 följande:
    Galon kyler, så det ska man absolut inte ha utanpå overallen när det är kallt! Därför ska man också ha tunna vantar under galonvantarna (om de inte är fodrade) när det är lite kyligt och barnen leker med kallt vatten. Egentligen ska man heller inte ha strumpor med halkskydd eftersom "plupparna" kyler.
    intressant, de har ja faktiskt aldrig tänkt på. Vet att dagis personalen ofta sätter på barnen galon över overallen, helt onödigt om man köpt en super overall, men men..

men nu när ja funderar kan ja tänka mig att galon kyler. Det kanske inte är så bra o ha i spöregn heller då? Vi har även ett regnställ som inte är galon, utan mer allväders set om du förstår, skalplagg typ. De måste ju vara bättre då!
  • Annamamma 83

hittade detta på intersports hemsida:

Glöm inte att galon, gummistövlar och antihalksockor kyler när det är minusgrader.

undra hur många dagisfröknar som vet om detta????

• Annamamma 83
    PVeraB skrev 2009-09-06 11:41:45 följande:
    men de har väl andra kläder under galonen? Inte så de tar av dem alla kläder och sen sätter på galonet direkt mot huden. Och jag lovar vatten kyler oxå. Välj vilket som är värst?
    med en superbra overall behövs inga galon över!
  • Annamamma 83
    PVeraB skrev 2009-09-06 11:48:07 följande:
    alla har inte råd med en superbra overall. Då tycker jag galon funkar fint. Jag har inte märkt att min dotter har varit kall när hon varit ute i sin fodrade galonoverall. Här använder vi den på vårkanten när all snö slaskar bort. Förskolepersonalen lovordar den och det är en Ellos för 207:-
    klart dom gör! för dom ska de va så smidigt som möjligt, galon med fleece tex de andas ingenting! barnen blir genomsvettiga på insdidan...
    Hade ja inte haft råd med bra kläder till mina barn hade ja kollat över ekonomin , vard ja istället kunde dra ner på. men det är min åsikt hur vi tänker i vår familj, sen respekerar jag hur andra prioriterar.
  • Annamamma 83

Miss Maya skrev 2009-09-06 19:08:41 följande:

Fast det är ju inte så många förskolepersonal som sätter på barnen gummistövlar och galonkläder när det är minusgrader. Annamamma 83 skrev 2009-09-06 11:17:08 följande:
    det tror jag nog, när det är snö ,och utanpå overallen , när barnen ha en sämre overall!
  • Annamamma 83

Miss Maya skrev 2009-09-06 19:48:15 följande:

Nej det tror då inte jag. Aldrig att vi klätt på en unge GALONkläder när det är minusgrader. Då finns det inget plask, därmed inte heller behov av några galonkläder. Jag har jobbat på förskola i snart 10 år och jag har som sagt aldrig sett detta! Och vem avgör vad som är en sämre eller bättre overall? Annamamma 83 skrev 2009-09-06 19:37:46 följande:
    Jag har faktiskt sett ungar springa runt med galon över overall hela vintern, har barnen en overall som fröknarna vet blir blöt rakt igenom av snön så tas de på galon, så barnet slipper bli blöt.
  • Annamamma 83
    Stargirl skrev 2009-09-07 10:25:12 följande:
    Men vad tror du de säger på Kappahl? Klart de säger att deras overaller är dem bästa. Det är ju självklart. Hoppas du blir nöjd.
    precis, de säger dom nog på ullared med.
  • Annamamma 83

Miss Maya skrev 2009-09-07 11:30:54 följande:

Förekommer nog inte så ofta. Och ansvar ligger väl på föräldrarna och inte personalen? Köper föräldrarna bra kläder så behöver det aldrig hända. Så lägg inte ansvaret på dem. Annamamma 83 skrev 2009-09-07 10:06:47 följande:
    Men de är ju just det jag o många fler just vill komma fram till, att man inte ska snåla o köpa skit kläder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Annamamma 83

Nicke Nyfiken skrev 2009-09-07 14:40:48 följande:

Jag tycker att Reimas overaller verkar så vida, är dom det eller ser det bara ut som det? Själv tycker jag det ser lite konstigt ut med overall på "stora" barn, min kille fick ha tvådelat förra året oh då var han 3 år, jag märkte inget problem med det, ingen från dagis sa något heller. I år har jag letat efter en bra overall i storlek 80 men det känns som att många overaller i den storleken inte är lika bra som de från storlek 86. Dom är vatten avstötande men inte vattentäta tex, är det nån som vet nån bra overall i storlek 80 som skall vara bra och smidig? Har köpt en men behöver nog en reserv också.
    molo har overall även i 80, som är vattentät,den är toppen.
  • Annamamma 83

Nicke Nyfiken skrev 2009-09-07 16:32:07 följande:

Annamamma 83 skrev 2009-09-07 16:27:34 följande: Jag har haft Molo till min kille tidigare och den var super, men den är ju rätt stor i storleken så jag tror att den kulle bli för stor. Har nu köpt en Mini a ture och hoppas att den skall passa, sen blev det en i bävernylon från PoP som reserv. Ropades in på Tradera för 60:-
    om de var några år sen sist du köpt molo, så är de annorlunda i storlek nu. Nu är de mer normala i storleken liksom. Jag hade 86 till min ett åring förra vintern o den var pyttelite stor, men 80 hade aldrig funkat hela vintern.
Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?