• lillsnurpan

Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?

Vilken barnoverall anser ni ha bäst kvalité? Jag har köpt fixoveraller för 800 kr. min man vill att jag ska lämna tillbaka dem för de är alldeles för dyra. En kompis säger att de har ingen bra kvalité, hon lämna tillbaka sin overall efter att den hade spruckit i sömmarna! Så nu funderar jag på att lämna tillbaka dem! Någon som har provat H&Ms overaller eller tvådelade set alt. Kappahl. Vad föredrar ni till era barn overaller eller tvådelade set, har en 3,5 åring och en 4,5 åring, vad tror ni funkar bäst? Gärna snabbt svar eftersom jag ska åka och handla snart!!!

• Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?
  • lillsnurpan

Glömde säga att det är de lite billigare alternativen jag vill veta om som: H&M, Kappahl, Bamse (Lindex), Fix (Lindex), Åhléns. POP, Reima och didrikson är säkert jättebra men de är för dyra för att ha på dagis!!

• Annamamma 83

Kappahls grejer skulle ja ALDRIG sätta på mina barn. Jag köper inget som inte är vattentätt... Lindex har överpris till förhållande av kvalite tycker jag.

Molo har jag köpt, dyr 1200kr, men ja kan gå ifrån dagis och veta att barnen inte blir blöta igenom eller fryser. O det är värt varande öre tycker jag!

• Dixie

mina barn har haft både PoP och didriksson och de har båda varit bra - Didriksson är ju då mer privärd.

vi har både en overall och ett tvådelat set till varje barn, bra att kunna kombinera

• Stargirl

REIMA är överlägset bäst tyckr jag.

Har haft MOLO, Ticket to Heaven, POP, Didriksson och en skit overall från Ullared

• Annamamma 83
    lillsnurpan skrev 2009-09-06 10:25:02 följande:
    Glömde säga att det är de lite billigare alternativen jag vill veta om som: H&M, Kappahl, Bamse (Lindex), Fix (Lindex), Åhléns. POP, Reima och didrikson är säkert jättebra men de är för dyra för att ha på dagis!!
    men hur tänker du nu?
    det är ju på dagis de behöver BRA kläder. De är ju där dom ät ute hela dagarna o rullar sig i snön. Aldrig att ja skulle ha en billigare variant på dagis o en bra hemma. Tvärtom i så fall. Hemma är vi inte ute alls lika mkt eller länge som de är på dagis..
  • LillaFlamman

Har haft tvådelat ända sen sonen va runt 1 (snart 3), normalt sett växer han ur byxorna innan han växer ur jackan medans overaller växer man ur ganska fort,
    även ur slitage synpunkt anser jag att tvådelat är bättre, knän och bak slits ganska bra och då är det lättare att köpa ett par nya byxor än en hel overall (där ena halvan faktiskt inte är något fel på). sen så om man ska iväg å te.x handla så är en jacka lättare att slita av i affären än att hålla på att knöla med overall.

• Stargirl
    lillsnurpan skrev 2009-09-06 10:25:02 följande:
    På dagis är just platsen barnen behöver BRA kvalitet. Det är just där man inte kan byta kläder om det blir blött.
  • lillsnurpan

Jag tycker bara att det är mycket pengar. Vilken är bäst av Kappahl, Lindex, H&M; Åhléns?

Vilken är bäst av Reima, POP, Didrikson, vad ligger de på i pris?

Är ni beredda på att lägga ner hur mycket som helst på en overall, tvådelat set?

• MammaBecca

Jag tycker lätt att Reima är bäst.
    Det är kvalité för pengarna och man vet att barnet inte kommer att frysa eller att det kommer läcka in.
    Jag lägger hellre pengar på en riktigt bra overall och sparar in på något annat, än att riskera att barnen fryser. Det finns ju inget värre än att frysa!

Skulle aldrig köpa overall på Kappahl eller Lindex, de har bara skit.
    Vet kompisar som handlat där och deras overaller läcker in.
    Vet inte hur det är med HM, men skulle antagligen inte handla där heller.

Jag litar mycket på PoP också. Har faktiskt kollat på deras kollektion i år, eftersom jag tycker att Reimas overaller är rätt fula i år och inte riktigt unisex.

• Avelyn

Mina barn har aldrig haft märkesoveraller och ändå klarat sig fint på dagis. Deras overaller har inte blivit genomblöta. Om det varit extremt blött ute har dagis satt på galonbyxor utanpå overallen eller så har barnen haft sina fleecefodrade galonkläder i stället för overall. Nu har dottern en overall från Lindex till i vinter, den med Katten Jansson på/Bamse. Förra året hade vi en overall från Åhléns. Har aldrig varit besviken. Av Kapp Ahls reklam att döma verkar de i år ha en overall som tål vatten ganska bra. Att man ofta får 25% kuponger med är ju inte dumt.

Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?