Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?
Fast det är ju inte så många förskolepersonal som sätter på barnen gummistövlar och galonkläder när det är minusgrader.
Annamamma 83 skrev 2009-09-06 11:17:08 följande:
Fast det är ju inte så många förskolepersonal som sätter på barnen gummistövlar och galonkläder när det är minusgrader.
Annamamma 83 skrev 2009-09-06 11:17:08 följande:
Nej det tror då inte jag. Aldrig att vi klätt på en unge GALONkläder när det är minusgrader. Då finns det inget plask, därmed inte heller behov av några galonkläder. Jag har jobbat på förskola i snart 10 år och jag har som sagt aldrig sett detta!
Och vem avgör vad som är en sämre eller bättre overall?
Annamamma 83 skrev 2009-09-06 19:37:46 följande:
Förekommer nog inte så ofta. Och ansvar ligger väl på föräldrarna och inte personalen? Köper föräldrarna bra kläder så behöver det aldrig hända. Så lägg inte ansvaret på dem.
Annamamma 83 skrev 2009-09-07 10:06:47 följande:
Fast om det är minusgrader så ska man nog ha en riktig riktig riktigt skitoverall för att den ska bli så blöt så man inte ens kan ha den på sig. Och jag tror inte någon av overallerna som säljs på markanden är så förbenat urkassa.
Annamamma 83 skrev 2009-09-07 13:23:35 följande:
Dock så läste jag i testfakta eller någon annanstans att det var skillnad på HUR de utförde testerna 2007 och 2008. 2007 testade de visst bara den vattenavvisande förmågan, medan de 2008 testade hur vattentäta overallerna är och DET är stor skillnad.
Jag TROR det var 2007-2008, men är inte hundra.
Har en Reima. Dottern var ute med den i regnet. Så fantastiska är de inte va. Hon kanske inte var blöt, men inte torkade den på några timmar inte...
Åh om du skulle veta så många här på FL som är upprörda över att dagis klär på barnen regnkläder när de har en Reima-overall. För de är ju sååååååå bra. Barnet är ALLTID torrt, om det så sätter sig eller dyker med huvudet före ner i en 10 cm djup vattenpöl. Jojo.
Då tänkte jag att visst, då ska jag som förälder testa detta. Och hade jag inte rätt kanske. Jag menar inget illa mot dig nu utan mot alla som opponerar sig mot att ha regnkläder på barnen när det regnar och är väldigt blött ute bara för att man har en Reima-overall. Och dessutom med bestämdhet hävdar att den torkar på några få timmar, så ska man ut igen på eftermiddagen är den snustorr.
Ha. Säger jag. Stackars barn om de tvingas ta på sig fuktiga kalla overaller.
Och det är ju inte det. Dottern var torr när vi kom in, även om overallen kändes väldigt fuktig. Men den torkade inte så fort som vissa vill hävda. Och jag är säker på att hon skulle blivit blöt igenom om vi varit ute en timme till eller så.
Nej jag anmärker inte något på det du skriver, men det som andra så stort tycker här på FL. Och ja Reima går in i torkskåp, men på lägre värme och det är väl därför många föräldrar skriver att de inte kan vara i torkskåp för att många förskolor har betydligt högra värme på för att allting ska torka, tyvärr.
Tja, man kanske skulle testa att impregnera den då. Vad använder man och var köper man sådant? Och den var absolut inte blöt invändigt, men den tog ändå åt sig vatten på utsidan.
Det vore ju värt att testa! Tack för det!