• norgesessan

Britax multitech och Britax twoway

Har båda, köpte mulitechen på rea, 2700. Bild finns i mitt galleri.

Plats tar den ju (multitechen.) sen är two wayen rätt så rak i ryggen (men det är olika från bil till bil).

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Tindra, den är otroligt tung att använda som vänd stol. Sen är den urväxt vid 25 kg på båda hållen..

• norgesessan

Den tyngsta jag har känt på faktiskt, eftersom stödbenet hänger fast i stolen...

• norgesessan

Stolen är jättetung, vänder man den blir det en stor tyngd mellan barnet och bältet vid en krock.

• norgesessan

och bakåtvänd kan man inte höja nackstödet lika mycket som framåt. Ifall du planerar så.

• norgesessan

Då får du lita på dom....Jag kommer att köpa en bältesstol som bara är en bältesstol...Köper inte att en vändbar stol ska vara bättre än en bältesstol när den används framåtvänd...

En vändbar stol är en kompromisstol, det kommer man aldrig ifrån...Det är det framåtvända barnet som får kompromissera..Det behöver det inte göra i en bältesstol.

• norgesessan

Att den sen väger endel......Ingen har nämnt det i samband med bakåtvänd åkande..Det är om den skulle vändas det har varit nämnd...Då används INTE stödbenet, det blir bara extra tyngd...

• norgesessan

Otroligt skrämmande!!!!

Det är inte olagligt att tänka själv, eller ta reda på saker själv....

• norgesessan

Det är då bara att använda eget vätt!! Ställ en framåtvänd multitech och en britax kid + brevid varandra, så ser man skillnaden...

• norgesessan

Men seriöst...Vad använder man när MT är urväxt? (25kg framåtvänd med) En kudde?
    Varför inte köpa en framåtvänd bältesstol direkt? Om ni skulle krocka, vill du inte att ditt barn ska ha så lite vikt bakom ryggen som möjligt? (som pressar barnet mellan stolen och bältet)

Stolar i USA är också testade, där får 1åringar sitta framåtvänd om föräldrarna vill.

• norgesessan

Va????

Kan du kommentera resten med? Är en kudde lika bra som bältesstol eller vändbar stol eftersom den också är godkänt från 15 kg?

• norgesessan

HAr foto på sonen framåtvänd i den, där ser man hur långt upp bältet kommer..(över nedersta delen av magen ungefär).
    Testade när jag skulle montera in stolen igen.

Svar på tråden Britax multitech och Britax twoway