Kanintråd #11
Vilket dygn är hon på? Mina honor brukar boa precis innan de föder, så jag brukar städa buren bara några dagar innan :)
Jo, mina hanar är också mest sociala :)
Vilket dygn är hon på? Mina honor brukar boa precis innan de föder, så jag brukar städa buren bara några dagar innan :)
Jo, mina hanar är också mest sociala :)
nej, ha ett rejält spånlager och massa hö, de får plats med men är man tror när de pressar ihop det :P
Jag har en lejonhuvad dvärgvädur och 15 dvärgvädurar. I blått, svart, viltgrå och viltblå :)
Nej, kaniner fryser som sagt inte på vintern :) de burrar ju upp pälsen och skapar sin egen isolering, det är därför man inte ska klappa dem för mycket osv på vintern
Jag ska nog ha kvar bägge dessa ungarna, då det är enda kullen jag lyckats få på honan.. Sedan avlar jag för min skull och inte för att sälja, plus att jag har flera som står i kö :p men jag får fler kullar om 2v :)
Kullarna som kommer blir det svart, blå, viltblå och viltgrå :) men jag vill inte göra reklam här, du ser mitt namn på hemsidan, lägg till mig på Facebook :)
Igår upptäckte jag att kaninungen korven inte har någon svans. Men mamman vet ihjäl 2 ungar i kullen så det är inte så konstigt att hon råkade nafsa av en svans :p
Kollade kön preliminärt också, svullo såg ur som en hona och korven hane :) 3 v idag!
Usch vad tråkigt, nackdelen med att vad uppfödare! Jag tycker det är lika svårt än och jag har hållt på i 8år.. I mina första kullar dog ju tio av tolv ungar..
Ja, mina kullar brukar också funka klockrent. Men 2 och en halv kull döda iår, och fyra honor har gått tomma.. Och ena ungen utan svans
Jag samlar i sopsäckar i en stor hög, har nog snart 40 :p dags att åka iväg snart, hoppas att återvinningsstation tar emot det bara :p