Inlägg från: mlinz |Visa alla inlägg
  • mlinz

Kanintråd #11

Flytta lådan till andra hörnet :)

Här är jag glad, för min hona som fått två döda kullar iår fick tre levande i fredags, och de lever än! Och en hona boar nu, och en till ska också få närsom. Hoppas på att vakna upp till kaninungar imorgon :)

• mlinz

Runt sju-åtta veckor brukar jag få mina märkta. Det är bara att du ringer runt till veterinärerna i närområdet och hör vad de använder för sedering :)

• mlinz

Igår fick jag en kull på SJU ungar! Blåa dvärgvädurar! Och idag så har jag fått en kull på fyra, två viltgrå och två viltblå! I samma fyrfackare bor en hona med tre ungar på 5v, och en dräktig hona. Så nu bor det 18 kaniner i en fyrfackare, galet!

• mlinz

När de börjar krypa runt brukar jag städa ur, runt 2,5-3v :)

• mlinz

Ska få ett gäng lagerhyllor på jobbet, som är tillräckligt djupa! Hej lättbyggt innestall!

• mlinz

Ja, hade tänkt ha det i garaget, men sedan flyttade jag ihop med en kille som är bilmekaniker ;) Så nu ska det bli i boden som jag bara har en massa skräp i :) i rummet bredvid är kärringhagen så det blir smidigt att kaniner är i samma hus!

• mlinz

Jag har tänkt köpa tunnor på Granngården, tyckte inte de verkade så dyra där..

• mlinz

Tror tunnorna kostade runt 200, borde gå i 2 fodersäckar :)

Svar på tråden Kanintråd #11