Inlägg från: na96gen |Visa alla inlägg
  • na96gen

Kanintråd #11

Empisen skrev 2011-04-16 23:46:37 följande:

torra varma små nakna korvar, oftast (förhoppningsvis) med en riktigt go och rund mage.
    Hoppas allt går väl med dem! :)

de var inte torra och inte heller varma men vi snabbkikade nu på morgonen och Kitty har boat in dem fint nu så jag får la kika ilkväll igen och se om de lever eller om de är helt döda då ....
    Hon verkar ju bry sig så {#emotions_dlg.flower}
  • na96gen

mlinz:
    var in och kikade på din hemsida.. och ser att du har fått två bebisar i svart .. Om någon av dem är en hona, får jag handla den av dig då ?

• na96gen
    mlinz skrev 2011-04-19 09:31:19 följande:
    Jag ska nog ha kvar bägge dessa ungarna, då det är enda kullen jag lyckats få på honan.. Sedan avlar jag för min skull och inte för att sälja, plus att jag har flera som står i kö :p men jag får fler kullar om 2v :)

måte ju fråga Tyst . Barbie var ju bara så söt (vacker) och även hanen

Var det oxå blå eller svart?

• na96gen
    mlinz skrev 2011-04-20 08:41:48 följande:
    Kullarna som kommer blir det svart, blå, viltblå och viltgrå :) men jag vill inte göra reklam här, du ser mitt namn på hemsidan, lägg till mig på Facebook :)
    förlåt {#emotions_dlg.flower}
  • na96gen

Igår kväll så konstaterade vi att bebisarna inte levde så vi städade bort dem.. jättetråkigt.

Vi parade även vår andra hona igår. Så nu är det en lång väntan igen och hålla tummarna att allt går bättre denna gången Tyst

• na96gen

det värsta var ändå förra året när två kullar på raken dog. Det var jobbigt. Och prata och berätta för då en 3 åring och en 5 åring som oxå grät över att de dog. Vi hade begravning i trädgården och usch vad ledsamt det var. Denna gången var det enklare ändå ... dels för vi har gått igenom det en gång redan, fått lära oss att det inte alltid fungerar. dels så är de äldre så det är lättare att förstå..

Min första kull tog jag 2002 och det fungerade klockrent. så jag trodde att föda upp kaniner var enkelt Tyst

• na96gen

ja det är inte kul ....

Jo en lite underlig fråga till er med rätt många kaniner {#emotions_dlg.flower}
    Vi har idag endast tre kaniner men känner att vi ej vet var vi skall göra av allt man städar ur burarna. Komposttunnan som hämtas varannan vecka räcker till nu men vi önskar ha flera kaniner så var skall man då göra av det och hur förvarar man det .. har ni kompost eller hur gör ni ?

• na96gen

anna86: vad är det du avlar på ? är det renrasiga på bilden ? {#emotions_dlg.flower}

• na96gen
    Empisen skrev 2011-04-26 12:32:20 följande:

Mina kaniner går på torv så jag gräver helt enkelt ner det i trädgårdslandet eller i rabatterna och om det blir något över så hamnar det i komposterna.

Igår fick föresten min hona hela 9 bebisar! :)

grattis till ungarna !!

mina har spn i botten men när de ska vara ute kanske annat material är att föredra .. hö eller halm
    Var handlar man torv ?
Svar på tråden Kanintråd #11