Kanintråd #11
torra varma små nakna korvar, oftast (förhoppningsvis) med en riktigt go och rund mage.
Hoppas allt går väl med dem! :)
Hon verkar ju bry sig så

torra varma små nakna korvar, oftast (förhoppningsvis) med en riktigt go och rund mage.
Hoppas allt går väl med dem! :)
mlinz:
var in och kikade på din hemsida.. och ser att du har fått två bebisar i svart .. Om någon av dem är en hona, får jag handla den av dig då ?
måte ju fråga . Barbie var ju bara så söt (vacker) och även hanen
Var det oxå blå eller svart?
anna86: oo vilka sötisar
Igår kväll så konstaterade vi att bebisarna inte levde så vi städade bort dem.. jättetråkigt.
Vi parade även vår andra hona igår. Så nu är det en lång väntan igen och hålla tummarna att allt går bättre denna gången
det värsta var ändå förra året när två kullar på raken dog. Det var jobbigt. Och prata och berätta för då en 3 åring och en 5 åring som oxå grät över att de dog. Vi hade begravning i trädgården och usch vad ledsamt det var. Denna gången var det enklare ändå ... dels för vi har gått igenom det en gång redan, fått lära oss att det inte alltid fungerar. dels så är de äldre så det är lättare att förstå..
Min första kull tog jag 2002 och det fungerade klockrent. så jag trodde att föda upp kaniner var enkelt
ja det är inte kul ....
Jo en lite underlig fråga till er med rätt många kaniner
Vi har idag endast tre kaniner men känner att vi ej vet var vi skall göra av allt man städar ur burarna. Komposttunnan som hämtas varannan vecka räcker till nu men vi önskar ha flera kaniner så var skall man då göra av det och hur förvarar man det .. har ni kompost eller hur gör ni ?
anna86: vad är det du avlar på ? är det renrasiga på bilden ?
Mina kaniner går på torv så jag gräver helt enkelt ner det i trädgårdslandet eller i rabatterna och om det blir något över så hamnar det i komposterna.
Igår fick föresten min hona hela 9 bebisar! :)