Inlägg från: na96gen |Visa alla inlägg
  • na96gen

Kanintråd #11

hur vet jag om en hona har gått tom ?
    Kajsa hade dag 30 i måndags......

• na96gen

ok.. börjar bli otålig .. jag alltså Tyst
    vill så gärna att det skall gå bra ....

• na96gen
    Cecci skrev 2011-05-21 11:21:59 följande:
    Hur har det gått?
    nä hon är rund och fin om magen och myser och vilar mycket
    Men inga bebisar Rynkar på näsan
  • na96gen
    anne h skrev 2011-05-22 09:33:00 följande:
    vår dv v hona gick 37 dagar sist.. SEN kom det 9 små ungar.
    Nu ska hon ha vilken dag som helst, hoppas det itne är lika många denna gång.. 
    i natt kom en bebis som hon placerade i toalådan.. så den var död
    Men hon låter fortfarande så jag vet ej om det kommer flera eller inte ..
    Vi har precis haft begravining för den döda.. så tråkigt ...
  • na96gen

imorse fann jag en till även den död... nu verkar det vara klart iallafall och jag är glad över att Kajsa är pigg Solig

• na96gen

i tisdags morse fann jag en död kaninunge i Kittys bur och kände mig helt övertygad om att det inte blivit nått. Så igår städades kaninburarna men för säkerhetsskull dubbellollades kittys bolåda och tur var det. för där var det bebisar. vågade inte kolla hur många men wow vi har kaninbebisar .. yippie

• na96gen
    mlinz skrev 2011-05-31 12:10:26 följande:
    Snickrat klart min nya tvåfackare, så nu håller jag på att måla den :)

Har kanske hittat en blå tysk import hane som jag får hem i juli också :D Liten ersättning för min älskad Oskar som dog i vintras.. Denna hade 96,5p i Tyskland :)
    Kul
    men poängen från Tyskland får de ej tillgodoräkna sig dem i Sverige då ? eller hur fungerar det ?
  • na96gen
    mlinz skrev 2011-05-31 13:18:02 följande:
    Jo, man registrerar dem på den poängen i Sverige då de är den poängen man skriver i avkommornas stamtavlor. Men man kan räka att tyskarnas poäng är i snitt 2p högre. De brukar ha bättre kropp och raspres men sämre päls. Tyska djur brukar även kunna vara större då deras idealvikt är högre
    ok då förstår jag
  • na96gen
    trams29 skrev 2011-06-05 00:46:50 följande:
    Hej! Måndags hittadejag och mina kollegor två kaniner utanför förskolan där vi jobbar.. Två härliga sötsaker som är tama och Goa. Hittar inte ägarna och polisen har inte fått in någon anmälan.. Nu bor detta par hemma hos mig eftersm jag inte hade hjärta att låta de vara ute. Jag har både katt och hund samt att min tik ska ha valpar om en månad så jag har ingen plats dör dom här.. Kaniner är fina men det är inte mitt område in msn säger så. Släpper folk bara ut sina djur eller tillhör de någon? Jah kan inte ha kvar dom .. Vad skall jah göra? Mvh Kungsbackabo
    finns dem som släpper ut dem .. dumt
    Men de kan ju även ha smitit ut
    Lägg ut en annons på dem så borde ju någon kunna ta dem ... jag bor tyvärr för långt bort
  • na96gen
    Puma87 skrev 2011-06-08 17:01:23 följande:

Har en fråga ang att få min kanin rumsren. Han är 10v och har valt att bajsa i ett hörn av buren och kissa i toan jag har satt in i buren. Skulle gärna se att han gjorde allt i toan. Har prövat att lägga över bajset i toan men det funkar inte. Har ni något tips eller ska jag ha 2st toalätter?

det jag skulle gjort är att flytta över bajset till toan  Börja så och se {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Kanintråd #11