Inlägg från: na96gen |Visa alla inlägg
  • na96gen

Kanintråd #11

åå vad härligt

Mina kaninungar har nu blivit över 2 veckor och är ute i buren och springer runt .. så söta

När skall man märka sina kaninungar ? i vilken ålder är bäst ?
    Någon som bor i Gävletrakten och vet någon vet som märker och inte söver ?

Ha en bra dag i solen Solig

• na96gen

ja vad skönt, då var det ingen fara på taket än Tyst

• na96gen

nu är mina kaninbebisar nästan 3 veckor .. visst kan jag väl städa bolådan nu ?

blir så mycket prutt så

Ja blåa är så fina Hjärta

• na96gen

ja vad bra.. då skall jag städa bur {#emotions_dlg.flower}

• na96gen

imorgon är bebisarna 4 veckor och det är full fart i buren .. så häftigt {#emotions_dlg.flower} och de är så coola, alla kommer fram och vill bli ompysslade och burna .. så söta Hjärta

• na96gen

Idag har jag kollat könen på busarna .. men känner att jag skall dubbelchecka.. De är nu 5 veckor Hjärta

• na96gen

o vad kul att få bygga ett innestall Tyst

• na96gen

Ni som har många kaniner Tyst hur och var förvarar ni hö, mat, spån och halm ?
    Vi har vårt i källaren.. och det blir hö o spån överallt ...inte superkul ...

• na96gen
    anne h skrev 2011-06-29 14:33:40 följande:
    Det ligger under burarna, mat i plastlådor med rejält lock, halm, hö o spån i plastsäckar. (eller höet oftast i IKEA-kassar som vi lägger det i när vi hämtar hem det)
    Det utrymmet är ju iaf för lågt för att ha kaninerna på, vill inte krypa när burarna ska göras rena...  
    bor dina kaniner ute eller inne ?
    för ute så kommer la andra djur och knycker eller ?
  • na96gen

vi har kallgarage av modell äldre (dåligt) med jordgolv ...usch..
    Men plastback ..funkar det bra med vanlig Hammarplast låda eller blir det för tunnt ..
    Ingen som har fodertunnor ? .. isåfall vilken sort och var finner man dem ?

Svar på tråden Kanintråd #11