Inlägg från: ullis01 |Visa alla inlägg
  • ullis01

Vapenlek

Min son har lekt sk "pang pang" lekar sedan han var runt 3 ar gammal. Nu nar han ar nastan 8 sa leker han mycket sallan dessa lekar eftersom han lekt av sig pa det sattet, inte heller ha han lekt sa mycket sadana lekar forutom Star Wars sedan han var runt 5 ar gammal.
    Han har nagra kompisar som var forbjudna att leka "pang pang" och aldrig fick leka med leksaksvapen av nagot slag, inte nar de gjort dem av pinnar eller lego heller. ALLA av min sons kompisar som hade detta forbud ar helt besatta i vapen och vapenlekar nu. De vagrar att leka nagot annat, med resultatet att de som vaxt ur sig ur det har tycker att de ar ratt sa trakiga att leka med, dessutom leker dessa barn sa mycket mer verklighetstroget och valdsamt an de som gjorde det nar de var 3-4 ar.
    Nu ar det har bara min erfarenhet bland min son och hans kompisar sa det kanske inte ar sa overallt, men efter att ha sett besattheten hos de som haft forbud ar jag glad att jag tillatit dessa lekar sa lange de varit pa ett ok satt.

Svar på tråden Vapenlek