Vapenlek
Jag är så arg. På förra förskolan gick det perioder av olika slags döda-varandra-lekar, o en av personalen till o med hjälpte barnen att bygga pistoler av mekano att skjuta varandra med. Jag blev arg o tog upp detta med specpedagogen, för mina barn får inte leka så, jag finner ingen orsak eller ser nåt utvecklande i vapenlekar alls. Jag minns att hon sa nåt om nån slags normal bearbetning som sker iom vapenlekandet, men jag håller inte alls med!!
Nu har lilla dottern börjat ny förskola, o där leker de små, 1-2-åringarna, att de skjuter varandra, springer omkring med pinnar o spadar o skriker pang pang. Jag blev helt paff när jag var där på inskolningen, så fick liksom inte fram nåt till personalen om det. De försökte inte ens avleda det! Bara om nåt av barnen inte ville bli skjutet, då uppmanades de som sköt att bara skjuta på dem som ville vara med!! Är det bara jag, eller vad är detta för inställning? Jag blir tokig, känns som jag inte får medhåll nånstans för jag vill VÄGRA VAPENLEKAR!! Min dotter ska inte döda någon, nånsin i livet, hon behöver inte leka detta o jag vill absolut inte att hon ska göra det! Jag mår lite dåligt för jag vet hur lätt hon hänger på allt o är så glad o lättsam o följsam, o redan på förra dagiset kom hon hem ibland o sa att hon skulle döda storebror o såntdär. Vafan är det för skit egentligen?
Jag vet att jag inte kommer kunna låta detta fortsätta om hon kommer hem o börjar med detta nu så går jag dit o tar upp det. Jag vet att många tycker det är helt okej o normalt för barn att de behöver leka såhär, men det känns så totalfel i mitt hjärta o har aldrig själv haft det behovet o vill inte mina barn ska ha det heller.
Va tycker andra. Ni som tycker barn ska få leka vapenlekar ge mig era skäl. O ni som håller med mig, hur ska jag ta upp det på bästa sätt med personalen?