• Familjen Tinglum

    Begravd på "fel"plats..blir snart galen..

    Hej..
    Jag måste få skriva av mig innan jag förlorar förståndet helt..
    Vår fina, älskade Martin föddes 21 juni på beräknad dag. Hans hjärta slutade att slå dagen innan..
    När vi skulle planera begravningen så blev vi tillfrågade om vi ville ha familjegrav, vilket vi valde. Det blev alltså tre platser och utan att vi tänkte på det eller blev tillfrågade så begravde de honom längst bort. Så på den ena sidan är det en helt okänd person och på den andra sidan har vi våra platser. (känns helt sjukt att ens behöva tänka på det här).
    Tidigare har jag tänkt att det har varit konstigt att han inte ska ligga i mitten, men det har ändå gått bra.
    I förrgår sa kyrkovaktmästaren att de skulle flytta på korset för att markera för stenen, jag gav inte det någon större tanke förrän jag igår gick till graven. Då hade de flyttat korset, alla blommor och saker en meter bort från Martins plats..
    Vi kände oss förvirrade av det och undrade varför.. Imorse åkte vi till stenhuggeriet och berättade, han sa att de har tänkt att stenen ska sitta på den plats som korset nu sitter. Det är säkert med tanke på att det är en familjegrav men Martin ska ha sin egen sten. Stenhuggaren sa att han givetvis sätter stenen på Martins plats ändå och det känns iofs skönt..men jag känner mig helt förtvivlad nu över tanken på att han inte har platsen emellan oss..
    Vet inte vad jag ska ta mig till.. vet ju att jag inte kan göra något..

    hoppas att ni förstår det jag skrivit..
    kram

  • Svar på tråden Begravd på "fel"plats..blir snart galen..
  • Camilla D

    Synd att det blev så här. Men du får försöka tänka att han numera finns i era hjärtan. Han kommer inte ligge imellan er, men ni kommer ändå ligga brevid honom.
    Det är ju "bara" hans "skal" som ligger där. Jättesvåra tankar, jag vet.
    Hoppas du förstår vad jag menar.
    När det regnar ute (eller är dåligt väder över huvud taget) så tyckte jag det var jättejobbigt att min lille Melker skulle ligga ensam i den kalla graven, det har hjälp mig att tänka att HAN inte är där, enbart skalet. Han bor i våra hjärtan och i himlen.
    Där kommer ni ju träffas igen, och då kan han ligga mellan er!
    Massa kramar!

  • Familjen Tinglum

    Åh, tack snälla du.. det var nog precis det jag behövde höra. Ibland så hakar man upp sig på minsta lilla..så svårt att få tankarna att klarna. Ska verkligen tänka på det du skrev, det är ju faktiskt så det är.
    Varma kramar

  • Camilla D

    Ja, jag vet! Börjar man tänka mycket på en sak så fastnar man där. Jag är likadan.
    Vi kommer träffa våra barn någongång igen, men förhoppingsvis dröjer det länge tills dess.
    Ta hand om er! Kram!

Svar på tråden Begravd på "fel"plats..blir snart galen..