• Jenni80

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna{#lang_emotions_gravid}

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3
  • hinderbana

Hahaha Nennen, men du får ju TVÅ guldklimpar på en gång!! Har ni stor bil?

• Jenni80
    hinderbana skrev 2009-09-08 19:58:05 följande:
    Hahaha Nennen, men du får ju TVÅ guldklimpar på en gång!! Har ni stor bil?
    En v 40 combi..så ja, rätt stor.Jepp, två Goldies..hihihihi
  • nevadita

Hej tjejer

många kramar till er

Glad för din skull Skorpan att du är frisk

Jag är ledsen för mormor är verkligen sjuk...
    fan om hon inte ska få klara den här pärsen, det är inte rättvist

och jag mår skit av att jobba. Ska till läkare på fredag, håll era tummar att jag får bli sjukskriven...

De har varit  snälla så jag har fått ta det riktigt lugnt på jobb tis o ons, lugnare går det inte att ha det - men ändå jävlas kroppen
    Fick SD några gånger idag och så detta läskiga tryck neråt som blir värre ju längre dagen går...
    plus att jag inte kan sitta mer än max 20 minuter. BLÄ.

Nej, jag hoppas på tur på fredag, jobbar imorgon också, tror inte jag hinner kolla in...

Förlåt mitt ego, lovar att vara lite trevligare snart men ville ändå tala om att jag finns

KRAMAR!!!!

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • isa78

Hejsan!

Jag ansluter mig gärna till er tråd. Jag är gravid med vårt andra ban genom Öresundskliniken. Vi har en son sen innan som blir 2 år 17 okt och har alltså ett till barn på gång nu. Jag är bara i v 5 så det är väldigt tidigt. Har alla möjliga graviditetssymptom. Trött, spänner i brösten och otroligt illamående när som helst under dygnet. Värrst kan det vara när jag ska lägga mig för att sova eller om jag vaknar mitt i natten. Hoppas detta går över med tiden.

• lindylou

oohhh Grattis Isa. Underbart ju. Det har inte dykt upp någon från kliniken här på länge så detta känns ju super. Jag fick mina symptom prick v 6-13, kan inte riktigt komma ihåg hur det kändes med illamåendet men jag har minne av att jag hade det jätte jobbigt iallafall sen försvann allting och jag gick över till massor av samandragningar och foglossning i v 19, så hade ju en spökperiod emellan :)

Idag har jag 40dagar kvar till bf och det känns, TUNGT. Massor av olika känslor och krämpor hihi. (Men det gör ingeting :) har jag gärna om jag får en bebis)

• isa78

lindylou: Tack så mycket. Ja det känns verkligen underbart. Jag gillar verklgen inte att må illa. Det är nog bland det värrsta jag vet men just när man är gravid så känns det ganska ok ändå. Man vet ju att det är av en bra sak iaf.

40 daga till bf, det är ju inget. Spännade. Är det ert första barn?
    Jag fik också foglossningar med vårt första. Fick både fram och bak så jag var sjukskriven 50 % i slutet.

• lindylou

ja det är snart, ligger redan och tänker på det på kvällen, när det ska hända o sånt hihi.
    Jag fick havandeskapspenning så går hemma sedan en vecka tillbaka, najs.
    Tiden går ju inte lika snabbt längre men jag behöver ju inte röra mig så mycket längre vilket är en lättnad, en promenad räcker ibland nu för att det ska göra ont.

Söt liten pojke du fått :) jätte fina foton
    Känner ju att det är så konstigt att man inte vet hur ens barn kommer att se ut, spekulerar väldigt mycket och tror hon(ska få en tjej) kommer att se ut som min kille. Men jag brukar ha fel när jag gissar så det blir väl som mig, hm.

• Jenni80

Grattis Isa!!!!!

40 dagar kvar för Lindy..pirrigt..hihihihihi

• lindylou

hihi ja jätte pirrigt. Sitter och kollar på förlossningskliniken igen, så blir det ännu mer pirrigt :)

• Virriga V

Hejhej

Välkommen hit Isa, roligt att det äntligen anländer nya!! Fast det kommer säkert fler nu efter sommaren.

Jag är helt slut nuförtiden, magen har exploderat och börjat ta emot. Hjärtgranskningen visade att allt var finfint och annars mår jag bra. Måste ta itu med det här med bilbarnstol, får vi inte in 2 stolar i min bil och de kan sitta vettigt så måste vi köpa ny bil. Men jag har ingen ork..

Jag har läst alla era inlägg

Nu ska jag vila några minuter

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3